Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF Logistica, Transporturi si Automotive

Cum s-a perfecţionat logistica în 2022? Ce noutăţi aduce 2022 pentru transporturi şi industria auto?

Pandemia, criza componentelor electronice, scumpirea materiilor prime dar şi a gazului şi energiei electrice – toate aceste elemente pun o presiune tot mai mare pe industria producătoare, iar logistica trebuie să se adapteze.

De partea cealaltă, industria auto este constrânsă de criza componentelor electronice şi cele mai multe uzine funcţionează la o capacitate mai redusă decât cea normală din acest motiv. În plus, din 2025 va fi implementat şi noul standard de poluare euro 7 care va pune o presiune şi mai mare pe industrie.

Vânzările online vor înregistra o creştere de aproximativ 23% în 2021, la nivelul României, peste media europeană care este estimată la circa 12%, potrivit unui comunicat transmis de asociaţia română a magazinelor online (ARMO).

Astfel, România continuă să fie în topul ţărilor cu cea mai mare creştere a vânzărilor din comerţul electronic, concluzia fiind exprimată de Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinţei organizată de către Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu ocazia celei de-a doua ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic.

Estimările din Europe e-Commerce Report pentru 2021 arată o cifră de afaceri totală generată de sectorul comerţului electronic din România în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro – o dublare în ultimii patru ani.

În intervalul 2015-2022 stocul logistic din România a crescut de aproape 3 ori, de la 2 mil. mp în urmă cu şase ani, la peste 5,5 mil. mp în prezent, pe măsură ce dezvoltatorii au accelerat şi au ajuns să livreze 500.000 – 600.000 mp de spaţii logistice anual.

Consultanţii anticipează o nouă epocă de aur pentru piaţa logistică şi industrială. În ciuda faptului că stocul modern de spaţii de depozitare a crescut anual cu aproximativ 10-20% în România din 2016 încoace (ceea ce înseamnă ca s-a dublat de atunci), mai este destul loc de creştere.

Mai mult, piaţa primeşte un nou impuls mulţumită unor aspecte precum recentele tensiuni geopolitice şi problemele din 2021 legate de lanţurile de aprovizionare. Acestea evidenţiază importanţa de a avea cel puţin o parte din capacităţile de producţie/stocare mai aproape de casă, iar Europa Centrală şi de Est este o opţiune excelentă de relocare a acestor operaţiuni pentru ţările din Europa de Vest.

Stocul modern de depozite din România rămâne subdimensionat, având în vedere că nivelul consumului de aici este deja comparabil cu cel al multor ţări din Europa de Est (sau chiar de Vest). Dezvoltările de infrastructură din zona Bucureştiului (noua şosea de centură) şi autostrăzile planificate vor deveni cu atât mai relevante cu cât vor deschide/stimula noi subpieţe.

Retailerii clasici învaţă să trăiască alături de comerţul electronic. Deşi consultanţii Colliers se aşteaptă ca o parte semnificativă a pieţei de retail să fie supusă unor presiuni sporite, marile centre comerciale dominante din marile oraşe ar trebui să îşi recâştige în cele din urmă statutul de ”mall magnet", atrăgând clienţii cu mixul lor diversificat de chiriaşi (având în vedere că românii sunt mult mai predispuşi să vrea să vadă un produs înainte de a-l cumpăra decât majoritatea europenilor). Totodată, parcurile de retail din oraşele mici şi mijlocii, unde oamenii nu au tendinţa să cumpere atât de mult de pe internet, sunt văzute ca o alternativă sigură şi au avut vânzări în creştere chiar şi în timpul anilor de pandemie.

 

În auto situaţia anului 2021 a fost una "delicată", în condiţiile în care aici volumele au scăzut cu 4,1% la aproape 121.000 de autoturisme, faţă de un declin de 2,5% la nivel european. Începând cu cea de-a doua jumătate a anului trecut, timpul mediu de aşteptare pentru un automobil nou a crescut de la 3 luni, la chiar şi 9 -12 luni.

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali