TEME DE DISCUŢIE

Teme - Panelul I - HoReCa vs. Retail

Ce ar trebui să facă România pentru a fi mai vizibilă pe pieţele externe? 
Cum îşi poate schimba România imaginea de producător de volume mari şi preţuri mici, la nivel internaţional ?
Brandul în industria vinului.
Cum s-a modificat comportamentul consumatorilor, s-au orientat către vin sau alte băuturi ?
Cât de mult contează eticheta “made in Romania”? Sunt românii curioşi să încerce vinurile din alte pieţe, cum este cazul celor din lumea nouă, sau sunt conservatori? Care sunt ţările de provenienţă ale celor mai vândute vinuri?
Cum au educat şi ajutat piaţa evenimentele de promovare a industriei, târgurile şi degustările? În ce măsură influenţează vânzările de vin aceste evenimente?
Urmează piaţa locală modelul pieţelor mai dezvoltate unde vinul roşu este principalul motor de consum?
Evoluţia de la vinul alb la cel roşu. 
Cum se explică noul trend din piaţă către rose si spumant?
 
Panelul II – România - o nouă destinţie de turism viticol
 
Istoricul şi producţia din România a specialităţilor de vin.
Istoricul şi producţia din Republica Moldova a specialităţilor de vin
Câte crame îşi deschid porţile pentru turişti? Câte dintre acestea au şi facilităţi de cazare? Ce alte activităţi pot fi oferite la crame în afară de degustări?
Cum poate influenţa turismul viticol imaginea şi vânzările unei crame? 
Care sunt condiţiile de păstrare şi depozitare a vinului? Este preferabilă păstrarea în pivniţe specializate? Ce vinuri au potenţial să fie păstrate şi învechite? Ce înseamnă investiţia în vin?
Poate turismul enologic să pună România pe harta internaţională? Câţi turişti vin anual la crame? Câţi sunt români şi câţi străini? Din ce ţări vin turiştii străini?
Particularităţi în consum: este românul interesat să-şi diversifice opţiunile de consum?
Food pairing: cu ce se poate asocia un vin liniştit, un vin spumant, sau un vin ars
 
 
 

 

 

Sponsori