Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTNER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PRINCIPAL PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT
Anul agricol 2021 a suprins plăcut fermierii români, umplându-le, la propriu, hambarele cu grâne. Astfel, 2021 a fost inversul anului agricol trecut, aflat sub zodia secetei. A fost un an cu producţii de cereale record, dar şi cu producţii foarte bune pentru fructe şi legume. Cum menţinem producţiile agricole la un nivel înalt şi în anii următori şi care sunt paşii sa dezvoltăm în paralel zootehnia şi procesarea?
 
Productivitatea scăzută din România a recoltelor agricole a fost des menţionată atunci când s-a făcut comparaţie cu alte ţări agricole puternice, iar specialiştii au spus de multe ori că tehnologia face diferenţa şi în ultimul an, cel puţin, investiţiile în această direcţie au fost accelerate. Cum, de altfel, au fost accelerate şi investiţiile în digitalizate. Întrebarea cea mare este însă ce rol joacă roboţii, senzorii, imagistica avansată, programele software şi dronele în dezvoltarea unei ferme mici, dar şi în dezvoltarea unei ferme mari şi, per total, care este impactul în agrobusiness? 
 
Gradul de control al agricultorilor creşte prin inovaţie, prin intermediul noilor sisteme. Astfel, chiar dacă agricultura de precizie sau agricultura digitală sunt concepte relativ noi în România, ele sunt îmbrăţişate şi există o orientare tot mai mare de la an la an către ele. Cum pot influenţa procesul decizional şi ce diferenţă face, în bani, o decizie rapidă la momentul potrivit, îşi propune ZF să dezbată alături de specialişti la viitoarea conferinţă despre agrobusiness. 
 
De asemenea, ZF îşi propune să discute şi despre procesarea slabă a materiilor prime, dar şi lipsa unor materii prime, care trag în jos balanţa comercială cu produse agroalimentare. Încet, încet se refac efectivele de animale, pentru că investitorii încep să-şi construiască ferme de bovine şi chiar de porcine, în pofida pestei porcine africane. Mai mult, fermierii asociaţi într-o cooperativă ori fermierii mai mari investesc în procesarea fină a materiei prime sau într-o procesare complexă. 
 
De altfel, anul acesta, câţiva dintre producătorii din industria alimentară pe lângă producţie, s-au orientat către o nouă direcţie: retailul în propriile magazine, pentru că se apropie mai mult de client şi îi pot urmări schimbările com¬portamentului de consum, pe de o par¬te, şi au un control mai bun al vânzărilor şi o de¬pendenţă mai mică de terţi, pe de altă parte. Astfel, în contextul în care sectorul agroalimentar este susţinut, experţii de profil spun că poate genera 15-20% din PIB-ul ţării şi poate produce mâncare pentru a hrăni de cinci ori populaţia României. Ce fel de management trebuie aplicat pentru ca businessurile din sector să fie competitive şi profitabile şi să crească mai rapid? 

 

Află mai multe
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali