Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018

Cum poate deveni România un pol regional de logistică şi care sunt inovaţiile ce vor fi implementate începând cu anul 2018?
 
Cea de-a doua editie a Transport, Logistics & Automotive Summit 2018 reuneste cei mai importanti jucatori de pe ambele „baricade”, atat din industria auto, cat si din transportruri si logistica, de la furnizori de echipamente de manipulare a marfurilor, la software dedicat logisticienilor, imobiliare alaturi de resurse umane. 
 
Anul 2018 a inceput cu o serie de provocari pentru transportatorii romani, insa acestea pot ascunde si o serie de oportunitati in vederea expansiunii pe noi piete, iar cea mai mare oportunitate poate veni chiar din partea Romaniei. Aici cresterea consumului, a veniturilor populatiei si expansiunea retailerilor va sustine atat constructia de noi centre logistice, cat si achizitia de camioane pentru distributie. 
 
Potrivit companiilor de consultanta, cererea bruta de spatii industriale si de logistica a crescut anul trecut cu circa 15%, la peste 525.000 mp, inregistrand un nou maxim istoric. Cea mai mare parte a cererii a venit de la companiile de logistica, transport si distributie, care au inchiriat in total 290.000 mp, respectiv peste 55% din total. Retailerii au fost de asemenea printre cele mai active companii anul trecut, suprafata contractata de acestia cumuland peste 110.000 mp, adica putin sub un sfert din totalul inchiriat. 
 
Pentru activitati de productie au fost inchiriati aproape 100.000 mp, insa, potrivit consultantilor, merita mentionat faptul ca aceste companii prefera cu predilectie sa detina in proprietate spatiile de productie. 
 
Mai mult,  aproape 430.000 mp, respectiv peste 80% din suprafata totala inchiriata in 2017, reprezenta cerere noua - contracte noi de inchiriere, extinderi si pre-inchirieri, restul fiind reinnoiri de contracte si relocari. Toate acestea au fost sustinute de investitiile straine directe au crescut la un nivel record, PIB-ul a avut un avans neasteptat, de circa 7%, impulsionat de consum, iar anul 2017 a fost al doilea consecutiv cu o crestere de peste 10% a consumului.
 
Structura pe regiuni a cererii plaseaza Bucurestiul pe prima pozitie in topul preferintelor, cu 280.000 mp, fiind si cea mai mare piata, urmat de Timisoara (76.200 mp) si de Pitesti (50.000 mp). In Roman suprafata tranzactionata a cumulat 32.000 mp, in Cluj 25.250 mp, iar in Ploiesti 24.700 mp. Dezvoltatorii au finalizat proiecte care au totalizat aproape 360.000 mp, din care 242.000 mp (67% din total) in Bucuresti si Ilfov.
 
Circa 40.000 mp au fost livrati in Cluj, iar 34.000 mp in Timisoara. La Roman, a fost consemnata prima dezvoltare de spatiu modern prin finalizarea depozitului Profi de catre WDP (33.500 mp).
 
De partea cealalta, piata de transport a fost afectata de lipsa soferilor de camion, legislatia in schimbare in Europa de Vest alaturi de cresterile anterioare ale asigurarilor obligatorii de tip RCA au temperat apetitul companiilor pentru investitii in extinderea flotelor. Astfel, conform datelor politiei, anul trecut s-au inmatriculat doar 6.400 de camioane grele de peste 16 tone, in scadere cu 25% fata de anul anterior. 
 
De unde pot veni soferii? Potrivit companiilor de consultanta soferii pot veni din Est. Fie din fostele republici sovietice, fie din Asia de Sud-Est, filipinezii si malaiezienii fiind recrutati de tarile baltice. Romania concureaza cu tari precum Germania, Marea Britanie, Franta, Italia sau Polonia, unde fiecare ar putea recruta zeci de mii de soferi. 
 
Piata transporturilor este evaluata la peste 8 mld. euro in cazul celor de marfuri si trece de 2 mld. euro in cazul celei de transport persoane.
Industria auto reprezinta peste 12% din Produsul Intern Brut (PIB) al Romaniei si este unul dintre cele mai importante „motoare” ale economiei locale. Totodata, industria automotive reprezinta locul de munca a peste 200.000 de oameni intr-un business de peste 20 de miliarde de euro. 
 
In conditiile in care peste 90% din productia de automobile dar si de componente auto merge catre export, industria automotive reprezinta unul dintre principalii clienti ai companiilor de transport si logistica.
 
In total, producatorii de componente, fara a lua in calcul Dacia si Ford, ruleaza pe piata locala afaceri de peste 16 mld. euro, cu un total de peste 190.000 de angajati  Cel mai mare jucator este grupul Continental, cu un business cumulat de peste 2,5 miliarde de euro si aproape 20.000 de angajati. 
 
Infrastructura deja existenta si conexiunea cu Europa de Vest alaturi de institutiile de invatamant superior si deja o retea de furnizori dezvoltata in Timisoara, Sibiu, Brasov sau Oradea continua sa atraga noi investitii in sectorul auto. 
 
Pe de alta parte, de la anuntul investitiei Daimler de 300 mil. euro la Sebes, nicio alta mare companie din domeniu nu a mai anuntat vreo investitie de o asemenea anvergura in ultimii cinci ani. Pe de alta parte, Ungaria, Polonia si Slovacia au atras toate investitiile mari din Europa Centrala si de Est. 
 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali