Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

Economia locală se sprijină în prezent pe joburile create şi taxele plătite către stat de un mediu de business „mic şi mijlociu“ format din 450.000 de companii.

În România, firmele cu afaceri mai mici de 100 de milioane de lei adună aproximativ jumătate din cifra de afaceri totală din economie, cealaltă jumătate fiind asigurată de numai 1200 de companii mari. Acest dezechilibru poate fi redus prin creşterea numărului de IMM-uri cu afaceri de 10, 20 de milioane de lei, cu peste nouă salariaţi, cu produse competitive, cu businessuri cu o valoare adaugată mare.

Şansa poate veni dinspre start-up-urile din tehnologie, dar şi dinspre micile afaceri antreprenoriale din industria alimentară, servicii sau turism.

Află mai multe
TEME DE DISCUTIE
  • Ce domenii trebuie incurajate pentru a creste numarul de IMM-uri?
  • Cat la suta din economie vine dinspre IMM-uri si ce pondere au angajatii din IMM-uri in total economie? Ce fac alte tari pentru a sprijini IMM-urile si ce ar trebui sa faca Romania?
  • Care sunt cele mai importante probleme ale IMM-urilor: finantarea, desfacerea, productivitatea redusa, lipsa unui management performant sau concurenta straina?
  • Ce pondere au intreprinderile mici si mijlocii in exporturile Romaniei? Cum pot IMM-urile sa mearga la export? Ce instrumente de sprijin exista?
  • Ce oferte au bancile pentru IMM-uri ? Cum s-a schimbat tipul de finantare in ultimii ani? Cum pot IMM-urile sa depaseasca piedicile accesarii unui credit bancar?
     
Află mai multe