Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

Scoala micilor antreprenori

Economia locala se sprijina in prezent pe joburile create si taxele platite catre stat de un mediu de business „mic si mijlociu“ format din 450.000 de companii (98% din firmele care exista in prezent in Romania). Peste 380.000 dintre aceste firme au o cifra de afaceri de sub un milion de lei, iar pentru ele lupta pentru supravietuire in anii de criza a fost mult mai apriga decat cea purtata de o companie mare. 
 
In Romania, cele 450.000 de firme cu afaceri mai mici de 100 de milioane de lei aduna cam jumatate din cifra de afaceri totala din economie (520 mld. lei), cealalta jumatate fiind asigurata de numai 1200 de companii mari. Acest dezechilibru poate fi redus prin cresterea numarului de IMM-uri cu afaceri de 10, 20 de milioane de lei, cu peste noua salariati, cu produse competitive, cu businessuri cu o valoare adaugata mare. 
 
Sansa poate veni dinspre start-up-urile din tehnologie, dar si dinspre micile afaceri antreprenoriale din industria alimentara, servivii sau turism. Activitatile de software, de exemplu, se afla intre primele 15 domenii pe care au pariat tinerii pentru deschiderea unei afaceri de la zero in 2014, dintr-un total de peste 400 de sectoare in care au fost pornite afaceri de tip SRL-D, potrivit datelor de la Registrul Comertului. 
 
In prezent, cele mai multe IMM-uri (90%) au mai putin de zece angajati, iar modele de afaceri preferate de tinerii care isi infiinteaza o afacere cu ajutor din partea statului continua sa fie atelierele auto sau restaurantele pe care le pot deschide chiar in curtea casei si pentru care echipamentele reprezinta o investitie modica. Dintre cele peste 470.000 de IMM-uri din tara aproximativ 200.000 au zero angajati. Cu alte cuvinte, acestea sunt o sursa de venit pentru o singura persoana, patronul, sau consultantul de cele mai multe ori.
 
Principalele probleme ale micilor antreprenori continua sa fie finantarea, birocratia excesiva, sustinerea afacerii si trecerea ei de primul milion de lei.