Business Magazin organizează conferinţa cu tema “Cele mai inovatoare companii din România”.
Aflat la cea de-a patra ediţie, „Cele mai inovatoare companii din România” este un eveniment al recunoaşterii celor mai inovatoare companii locale.
Conform institutului de statistică, una din cinci companii a introdus sau a implementat un produs nou, un proces nou, o metodă de organizare sau de marketing nouă, mai bine de jumătate din companii dezvoltându-şi inovaţiile în propria companie.
Business Magazin a prezentat de la companii cu un singur angajat la mari companii preocupate de economisirea de energie sau care au adoptat produse sau strategii de marketing inovatoare.
A prezentat companii care au reinventat banalul plic, soluţii software care asigură comunicarea dintre medic şi pacient la distanţă, simulatoare în care operatorii din fabrici sunt pregătiţi sau o şcoală de formare profesională în domeniul IT, gratuită şi unde nu se cer diplome sau rezultate la bacalaureat, dar care are cea mai grea admitere din România.
Inovaţia este un stimul puternic pentru creşterea economică. Cum să determinăm companiile să gândească în termeni de inovaţie, de câştig şi de eficienţă?
Pentru a răspunde la aceste întrebări, am decis să continuăm demersul nostru de a identifica cele mai inovatoare companii, analizându-le activitatea, evidenţiindu-le rezultatatele şi premiindu-i pe cei mai merituoşi.
Pe parcursul ultimilor ani discuţiile despre inovaţie s-au înmulţit, însă statistica arată că de fapt rezultatele nu se îmbunătăţesc cu viteza cu care se popularizează termenul; ba mai mult decât atât, tendinţa de inovare a companiilor din România este în scădere, şi nu cu 1-2%, ci cu aproape opt puncte procentuale faţă de nivelul din 2010-2012, până la 12,8%, în intervalul 2012-2014.
În 2014, cel mai recent an pentru care există informaţii publice disponibile, valoarea totală a cheltuielilor pentru inovaţia de produse sau procese în România a fost de 3,43 de miliarde lei
Spre comparaţie, doar Facebook a investit în cercetare şi dezvoltare 4,8 miliarde de dolari într-un an - în timp ce în cazul Volksvagen, compania care investeste cel mai mult în cercetare si dezvoltare – investiţiile s-au plasat la 13,2 miliarde de dolari, iar în cazul Apple, la 8,1 miliarde de dolari