Conducerea unei afaceri in stil antreprenorial – folositoare si de dorit in actualul context economic
Antreprenoriatul a început să fie recunoscut în timpul monarhului francez Ludovic al XIV-lea care obişnuia să afirme că „burghezii şi meşteşugarii vor deveni artizanii bogăţiei”. De-a lungul timpului mai multe instituţii naţionale şi internaţionale având ca principalǎ activitate studierea mediului şi a comportamentului antreprenorial au definit antreprenorul astfel: „Un antreprenor este o persoanǎ care, pe baza unor clauze şi condiţii contractuale, se obligǎ sǎ presteze în favoarea altei persoane şi organizaţii, diverse lucrǎri (industriale, de construcţii, etc.), în schimbul unei recompense dinainte stabilite.
De-a lungul timului definitiile date antreprenoriatului s-au schimbat insa un lucru a ramas cert rolul lor este din ce în ce mai important pentru ca România să aibă un model economic sustenabil, bazat pe încurajarea antreprenoriatului local.
Azi, in ciuda contextului economic extrem de dificil microintreprinderile si companiile mijlocii au ramas un stalp de baza al businessului romanesc generand afaceri de 100 de miliarde de euro cu aproape 2.5 milioane de salariati.
Comertul onlline, IT-ul, sectoarele de nisa din servicii sau productie, dar si agricultura sau energia verde sunt pariurile tinerilor antreprenori care au pus pe hartie un plan de afaceri si care asteapta mai multa flexibilitate din partea bancilor sau politici corente venite din partea statului.
Despre Club Business Magazin
Clubul BUSINESS Magazin este un eveniment cu frecventa lunara, la care participa un numar restrans de invitati.
Evenimentul consta intr-o intalnire intre 4-6 dintre cei mai reprezentativi membri ai comunitatii de business implicati intr-un anumit domeniu si dezbaterea unor teme de interes, in prezenta unui public de 40-50 de persoane.
Intalnirile sunt moderate de un redactor specializat BUSINESS Magazin si au loc dimineata, intr-un cadru informal, ce permite schimbul de idei, impartasirea experientelor si networking-ul.
Subiectul dezbaterii este stabilit inainte de fiecare editie in parte in functie de subiectele “fierbinti” din fiecare perioada.
Concluziile discutiilor purtate sunt reflectate editorial in urmatoarea editie BUSINESS Magazin.