ZF Cum facem din România un stat Internet of Things (IoT)?
Internet of Things (IoT) sau Internetul lucrurilor - o tehnologie care permite conectarea obiectelor din lumea reală, cum ar fi diverşi senzori, maşini, clădiri sau chiar obiecte din jurul nostru, la internet permiţându-le să transmită date dar şi să fie controlate şi monitorizate de la distanţă, poate reprezenta o şansă pentru companiile din România de a-şi reduce costurile şi de a fi mai eficiente, deschizând şi noi oportunităţi pentru economii suplimentare, prin automatizarea proceselor.
Ce ar câştiga România dintr-o adopţie masivă a tehnologiei IoT în rândul companiilor şi la nivel guvernamental, ce soluţii sunt disponibile imediat şi cât de complicată este instalarea lor - acestea sunt trei dintre principalele teme pe care Ziarul financiar îşi propune să le exploreze în cadrul acestei conferinţe alături de partenerul său principal - Vodafone, unul dintre liderii globali ai industriei IoT, dar şi alături de alţi furnizori cheie din acest ecosistem de inovaţie.
Conferinţa marchează şi lansarea unui nou proiect video marca ZF - dedicat popularizării tehnologiei IoT şi a soluţiilor disponibile pe piaţa locală - alături de Vodafone.
În România, IoT începe să fie din ce în ce mai adoptat în domenii precum retail, transport, agricultură şi sănătate, dar gradul de cunoaştere al tehnologiei şi de adopţie al soluţiilor rămâne încă scăzut - o relitate pe care ZF şi Vodafone şi-au propus să o schimbe prin eforturi, precum acesta, de a aduce în prim plan beneficiile acestei tehnologii.
ZF îşi propune că prin acest eveniment să atragă atenţia asupra potenţialului pe care IoT îl are pentru a contribui la eficientizarea operaţiunilor, la reducerea costurilor şi la creşterea veniturilor şi de a stimula creşterea economică şi a crea noi oportunităţi de afaceri în România.
De ce se află industria de IoT în plină creştere la nivel global?
IoT poate ajuta la eficientizarea operaţiunilor şi la reducerea costurilor. De exemplu, prin conectarea echipamentelor la internet, o companie poate monitoriza în timp real starea lor şi programa mentenanţă preventivă, înainte că acestea să necesite reparaţii costisitoare. În plus, IoT poate ajută la obţinerea de informaţii valoroase despre clienţi şi despre piaţă. De exemplu, prin conectarea punctelor de vânzare la internet, se pot colecta date despre comportamentul cumpărătorilor şi utiliza aceste date pentru a optimiza oferta şi a îmbunătăţi experienţă cumpărătorului.
În primii ani ai tehnologiei IoT, principalele aplicaţii au fost în domeniul industrial, cum ar fi automatizarea fabricilor şi monitorizarea echipamentelor. Cu toate acestea, începând din jurul anului 2010, IoT a început să se extindă şi în alte domenii, cum ar fi sănătatea, retailul şi transportul. Această a dus la apariţia de noi produse şi servicii, cum ar fi dispozitivele vestimentare inteligente, maşinile conectate şi sistemele de control energetic.
În ultimii ani, IoT a început să fie adoptat şi în comerţul şi serviciile financiare, precum şi în administraţia publică şi sectorul social. Se estimează că până în 2025 vor există zeci de miliarde de dispozitive IoT conectate la internet.