Conferinţe
TEME DE DISCUŢIE

ZIARUL FINANCIAR vă invită la cea de-a XII-a ediţie a HR Trends 2018 pentru a dezbate următoarele teme

 

Sesiunea plenară I: Efectele creşterii costului cu forţa de muncă asupra economiei româneşti

 

  • Cum se poziţionează România pe harta europeană din punctul de vedere al costului cu forţa de muncă?
  • Care au fost plusurile şi minusurile aduse economiei prin creşterile accelerate de salarii din ultimii ani?
  • Ce impact a avut până acum revoluţia fiscală în bugetele de HR ale companiilor?
  • În ce condiţii poate creşte productivitatea angajaţilor astfel încât salariile să ajungă la un nivel suficient de ridicat încât oamenii să nu mai emigreze?
  • Ce strategii pot folosi directorii de HR pentru a convinge acţionarii companiilor să crească bugetele de salarii din România?
  • Care este structura standard a unui pachet de beneficii dintr-o companie din România? Cum era în urmă cu zece ani?
  • Ce perspective de creşteri salariale există pentru următorii ani şi în ce sectoare?
  • În ce judeţe/ oraşe au crescut cel mai mult salariile şi ce consecinţe vor avea decalajele create prin comparaţie cu zonele fără investiţii pentru economia românească?

Sesiunea plenară II: Atragerea şi retenţia angajaţilor, misiune aproape imposibilă?

 

  • Cum combat marii angajatori fenomenul fluctuaţiei de personal?
  • Care sunt strategiile de retenţie a performerilor în companii?
  • Cât durează în prezent un proces de recrutare şi ce pretenţii au candidaţii? Cum s-a schimbat situaţia faţă de acum zece ani?
  • Cât de eficiente sunt recomandările făcute de angajaţi / clienţi? Cum s-a ajuns în situaţia de a recompensa clienţii pentru o recomandare de candidat?
  • Care sunt pretenţiile pe care le au tinerii de la un loc de muncă? Ce s-a schimbat faţă de acum un deceniu?
  • Ce concluzii aduc interviurile de exit? Din ce motive pleacă angajaţii dintr-o companie? Există tendinţe noi faţă de anii anteriori?
  • În ce măsură pot fi folosite beneficiile pentru a motiva şi pentru a reţine angajaţii în organizaţie?

 

Workshop 1. “Importul” de personal – oportunitate sau necesitate?

  • Cum au ajuns angajatorii români să aducă angajaţi din alte state din UE/ din afara UE?
  • Care este costul total al importului unui salariat din alta tara?  Dar din alta regiune a tarii? Ce impact are acest proces pentru economia românească?
  • Ce provocări aduce recrutarea de personal din alte zone din ţară/ din alte ţări?
  • Cât de utile sunt facilităţile acordate de stat pentru relocare (progamul ”Prima chirie”, de exemplu?
  • În ce măsură creşterile de salarii şi, implicit, întoarcerea unor români din străinătate ar putea să mai atenueze din deficitul de personal de pe piaţa muncii?
  • Cum pot fi eficientizate procedurile de angajare a candidaţilor din alte ţări? Ce metode aplică alte state?

 

 

Workshop 2. Pretenţiile Millennials. Ce îi nemulţumeşte pe angajaţi şi ce poate face HR-ul

  • Cum se adaptează companiile la aşteptările noilor generaţii vizavi de locul de muncă: program, atmosferă de lucru, amenajarea birourilor etc.?
  • Cum au perceput angajaţii efectele revoluţiei fiscale?
  • Care sunt motivele pentru care un angajat îşi părăseşte angajatorul? Cum era situaţia în urmă cu zece ani?
  • Când şi cum poate interveni HR-ul pentru a reduce din nemulţumirile angajaţilor?
  • Care este nivelul de engagement al angajaţilor din România şi ce măsuri concrete iau HR-ii pentru a îmbunătăţi gradul de devotament al salariaţilor?
  • Cât de important este brandul de angajator pentru atragerea şi retenţia oamenilor şi ce strategii folosesc companiile din România pentru a-l îmbunătăţi?

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali