Meet the CEO Agroland Romania
Meet the CEO este un eveniment cu frecventa lunara.
Evenimentul consta in intalnirea unora dintre cei mai reprezentativi CEO ai comunitatii de business din Romania, acestia impartasind din experienta lor participantilor.
Intalnirile au ca scop schimbul de informatii, sfaturi si idei de la oameni cu experienta pe acest nivel. Intalnirile au loc seara si sunt moderate de un redactor specializat BUSINESS Magazin, intr-un cadru informal, ce permite schimbul direct de idei, impartasirea experientelor si networking-ul.
Concluziile discutiilor purtate sunt reflectate editorial in urmatoarea editie a BUSINESS Magazin.
--------------------------------------------------------------------------
Horia Cardoş
Horia Cardoş este un antreprenor român, originar din Timişoara, care în 1997 a pus bazele Agroland, cea mai mare reţea de magazine cu produse pentru grădinărit, îngrijirea animalelor de companie şi hobby farming din România. Este absolvent al Facultăţii de Chimie Industrială, din cadrul Universităţii Politehnice din Timişoara, ale cărei cursuri le-a urmat în perioada 1987-1992.
Încă din timpul studenţiei, a devenit interesat de antreprenoriat, astfel că a înfiinţat prima sa companie, care distribuia toate categoriile de produse, de la papetărie la îngheţată. În 1997, în urma unei investiţii iniţiale de 20.000 mărci, a dat startul businessului Agroland. În primă etapă, compania distribuia către ferme zootehnice, produse veterinare importate din Italia. Multe dintre aceste ferme au falimentat în anii următori, iar Horia Cardoş s-a reorientat către piaţa gospodăriilor şi a micilor fermieri. Primul magazin Agroland a fost înfiinţat în 1998, urmat de alte câteva, în judeţele Timiş şi Caraş-Severin. Aici erau comercializate, în general, produse pentru nutriţia animalelor de fermă şi hrană pentru animale de companie. În prezent, la 24 de ani distanţă, reţeaua Agroland are 250 de unităţi, localizate în 29 de judeţe, şi peste 2.200.000 de clienţi an.
În 2020, Agroland a traversat una dintre cele mai prospere şi intense perioade, marcată de preluarea activităţii Avicola Bucureşti, sucursala Mihăileşti, şi deschiderea primului magazin de tip MEGA din Bucureşti, situat pe Şoseaua Fundeni. Primul semestru din 2021 a însemnat o nouă accelerare a procesului de dezvoltare, iar unul dintre cele mai importante momente a fost listarea companiei pe Bursa de Valori Bucureşti (Sistemul Multilateral de Tranzacţionare - SMT, Sectorul Titluri de Capital, Categoria Premium), pe 1 martie. Creşterea afacerii s-a concretizat şi prin mărirea echipei şi deschiderea a nu mai puţin de cinci noi unităţi de tip MEGA, doar în primul trimestru al anului în curs. Primele trei luni din 2021 au marcat cel mai bun trimestru din întreaga activitate a Agroland. Cifra de afaceri aferentă acestui interval se ridică la 45 milioane lei, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, când valoarea raportată a fost de 34,5 milioane lei.
Agroland este cea mai mare reţea de magazine cu produse pentru gardening, pet care şi hobby farming din România, are capital 100% românesc şi a fost fondată în 1997, la Timişoara, de către antreprenorul Horia Cardoş. În prezent, reţeaua Agroland are peste 250 de magazine, localizate în 29 de judeţe, şi peste 2.200.000 de clienţi an. Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit - seminţe, material săditor, fertilizanţi, echipamente, hrană şi accesorii pentru animale de companie, precum şi pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici şi medii, - şi hrană şi accesorii pentru animale de companie. Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, şi are peste 300 de angajaţi.