Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

Meet the CEO

Ravinder Takkar, noul CEO Vodafone vorbeste la Meet the CEO despre prioritatile sale pe durata mandatului in Romania: Internet pentru toti romanii.
 
Meet the CEO este un eveniment cu frecventa lunara, la care participa un numar de circa 20 de invitati.
 
Evenimentul consta in intalnirea unora dintre cei mai reprezentativi CEO ai comunitatii de business din Romania, acestia impartasind din experienta lor participantilor.
 
Intalnirile au ca scop schimbul de informatii, sfaturi si idei de la oameni cu experienta pe acest nivel. Intalnirile au loc seara si sunt moderate de un redactor specializat BUSINESS Magazin, intr-un cadru informal, ce permite schimbul direct de idei, impartasirea experientelor si networking-ul.
 
Concluziile discutiilor purtate sunt reflectate editorial in urmatoarea editie a BUSINESS Magazin.
 
 
 
Noul CEO al Vodafone vorbeşte pentru prima dată despre planurile sale: „Vrem să aducem toţi românii pe internet. Deja 55% din telefoanele pe care le vindem sunt smartphone-uri“
 
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.06.2014 
 
Autor: Adrian Seceleanu 
 
Indianul Ravinder Takkar spune că şi-a fixat priorităţile: datele mobile, clienţii de business şi plăţile pe mobil prin M-Pesa. 
 
Piaţa de servicii de internet mobil din România are un potenţial „fenomenal“ de dezvoltare şi ar putea înregistra o dublare a numărului de utilizatori în doar doi ani de zile, generând astfel un spaţiu de creştere pentru operatorii de telefonie mobilă, din care Vodafone se va lupta să obţină o cotă cât mai mare, în ciuda competiţiei dure cu rivalii de la Orange şi Cos¬mote, a declarat indianul Ravinder Takkar, 45 de ani, noul CEO al companiei Voda¬fone România.
 
El a preluat în luna mai conducerea uneia dintre cele mai mari zece companii din România, cu afaceri de 750 mil. euro pe an şi un profit net de 100 mil. euro.
 
„Opor¬tunităţile pe care le avem în continuare pe această piaţă sunt fenomenale. România este o ţară în care rata de penetrare a serviciilor de internet nu este încă foarte ridicată în comparaţie cu alte ţări europene sau chiar din lume. Cred că este o oportunitate foarte mare aici. Prima noas¬tră prioritate este să aducem toţi românii pe internet.“
 
Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, nu oferă date exacte despre numărul de clienţi care utilizează servicii de date, însă, spune Takkar, evoluţia este una puternic ascendentă.
 
„Rata de penetrare a smartphone-urilor la Vodafone s-a dublat deja în raport cu anul precedent. Deja 55% din telefoanele pe care le vindem sunt smartphone-uri. Nu văd niciun motiv pentru care piaţa să nu se dubleze în următorii doi ani.“
 
Nici Orange sau Cosmote nu publică date despre evoluţia numărului de utilizatori pentru serviciile de net mobil, însă datele furnizate de cei trei operatori indică, la unison, o explozie a utilizării datelor şi a achiziţiei de smartphone-uri din toamna anului trecut. Creşterea e doar la început, pariază Takkar. „Oportunitatea pe segmentul de internet mobil din România este atât de semnificativă încât aceasta este zona pe care ne vom concentra în mod predominant atenţia.“
 
La nivelul întregii pieţe de telefonie mobilă - în total 23 de milioane de cartele - care le aduc operatorilor venituri de peste 3 mld. euro pe an, datele mobile erau utilizate în decembrie 2013 de pe doar 12 milioane de sim-uri.
 
Potrivit datelor autorităţii de reglementare, la sfârşitul anului trecut în România serviciile de internet mobil erau utilizate de pe 12,1 milioane de telefoane şi de pe 1,5 milioane de mo¬de¬muri USB. La aceeaşi dată, serviciile de net mobil erau activate pe telefon cu plata unui abonament sau a unei extraopţiuni dedicate pe doar 4,1 milioane de cartele folosite de consumatori (3 mil.) şi firme (1,1 mil.). Prespunând că în medie pentru fiecare cartelă sim s-ar plăti un euro pe lună pentru serviciile de date, rezultă că la nivelul unui an suma ar ajunge la aproximativ 150 mil. euro, iar o dublare a numărului de utilizatori ar putea duce valoarea pieţei la 300 mil. euro. Pe măsură ce operatorii au început să includă serviciile de date în tariful abonamentelor care includ şi servicii de voce şi sms-uri, spre exemplu, un calcul exact al sumei plătite anual de utilizatorii din România este dificil de realizat în condiţiile în care nici operatorii nu oferă date despre acest business.
 

Citeste articolul integral pe ZFCorporate