Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTNER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF Auto & Logistica 2017

Cum poate deveni România un pol regional de logistică şi care sunt inovaţiile ce vor fi implementate începând cu anul 2018?




 
 
Industria auto reprezinta peste 12% din Produsul Intern Brut (PIB) al Romaniei si este unul dintre cele mai importante „motoare” ale economiei locale. Totodata, industria automotive reprezinta locul de munca a peste 200.000 de oameni intr-un business de peste 20 de miliarde de euro. 
In conditiile in care peste 90% din productia de automobile dar si de componente auto merge catre export, industria automotive reprezinta unul dintre principalii clienti ai companiilor de transport si logistica.
 
Prima editie a ZF Auto & Logistică Summit 2017 reuneste cei mai importanti jucatori de pe ambele „baricade”, atat din industria auto, cat si din transportruri si logistica, de la furnizori de echipamente de manipulare a marfurilor, la software dedicat logisticienilor, imobiliare alaturi de resurse umane. 
 
In total, producatorii de componente, fara a lua in calcul Dacia si Ford, ruleaza pe piata locala afaceri de peste 14-15 mld. euro, cu un total de peste 190.000 de angajati  Cel mai mare jucator este grupul Continental, cu un business cumulat de peste 2,3 miliarde de euro si 17.500 de angajati. 
Infrastructura deja existenta si conexiunea cu Europa de Vest alaturi de institutiile de invatamant superior si deja o retea de furnizori dezvoltata in Timisoara, Sibiu, Brasov sau Oradea continua sa atraga noi investitii in sectorul auto.
 
Companiile din auto in continuare investesc in Romania, atat in partea de Vest a tarii, cat si spre zona Moldovei. Anul trecut, spre exemplu, investitiile in industrie si utilaje s-au dublat la peste 30,3 miliarde de lei (6,8 mld. euro). 
 
Printre cele mai recente investitii se numara Producatorul de sisteme de inchidere pentru autoturisme Huf Romania, parte a grupului german Huf, cu vanzari globale de circa 1,6 mld. euro si aproximativ 7.500 de angajati, a bugetat pentru acest an un program de investitii de peste 14 mil. lei (aproximativ 3 mil. euro), ce presupune achizitionarea unor echipamente de productie pentru fabrica din Arad.
 
Producatorul de componente auto Yazaki, care avea cinci fabrici in Romania si peste 6.800 de angajati la jumatatea lui 2015, a primit la finalul lunii decembrie a anului trecut aprobarea pentru un ajutor de stat de 15 milioane de lei in vederea extinderii productiei fabricii de la Braila, cea mai noua unitate deschisa de japonezi in Romania.
 
De asemenea, si niponii de la Mitsubishi iau in calcul Romania pentru o investitie de 200 mil. euro intr-o fabrica de turbine sau de motoare in Europa de Est, potrivit datelor din piata. 

Pe „lista scurta“ mai este si Ungaria, dar si Slovacia. Mitsubishi Corporation produce in Europa motoare si turbine pentru motoare supraalimentate prin compania Mitsubishi Turbocharger&Engine Europe cu sediul in Olanda. Compania produce turbine de supraalimentare si motoare pentru aplicatii marine, indus¬tri¬ale, constructii sau industrie.

In plus, cresterea consumului, noile investitii in industrie, toate au nevoie de proiecte logistice tot mai mari, motiv pentru care companiile de profil continua sa investeasca, iar suprafata depozitelor se va dubla in urmatorii ani. De asemenea, transportul aerian prinde avant tot mai mult, iar cel feroviar atrage incet clienti, in timp ce camioanele raman baza pentru transporturile de bunuri.

Cererea bruta de spatii industriale si de logistica a crescut anul trecut cu 50% la peste 460.000 de metri patrati, inregistrand cel mai ridicat nivel din istoria pietei de profil din Romania. Cresterea a avut ca motor consumul, tinand cont ca 40% din cerere a venit din partea companiilor de retail si e-commerce, in timp ce Bucurestiul a contribuit cu 65% la total.

Retailerii au inchiriat anul trecut spatii logistice de aproape 186.000 de metri patrati, extinderea activitatii de logistica a acestora venind in contextul cresterii continue a retelelor de magazine pe care le opereaza.

Companiile de logistica si de productie au tranzactionat aproximativ 140.000 metri patrati, respectiv o treime din cererea totala, in timp ce producatorii din domeniul auto au incheiat contracte de circa 72.000 metri patrati.

Romania va continua sa ramana atractiva pentru companii, datorita evolutiei economice si a consumului in special, ceea ce va duce la o cerere semnificativa din partea retailerilor, companiilor de e-commerce si logistica si in 2017.

Scaderea TVA din acest an de la 20% la 19%, dar si anuntatele cresteri de salarii, vor favoriza consumul, astfel ca vom vedea in continuare activitate intensa pe piata din partea retailerilor, firmelor de logistica si de e-commerce. Schemele de ajutor de stat sunt esentiale pentru a atrage investitii si in domeniul productiei. Astfel in 2017 pe langa investitiile in zonele deja cunoscute (Vestul si Centrul tarii), este posibil sa asistam la dezvoltarea Moldovei din punct de vedere investitional, tinand cont de disponibilitatea si costul fortei de munca.

Piata transporturilor este evaluata la peste 8 mld. euro in cazul celor de marfuri si trece de 2 mld. euro in cazul celei de transport persoane.

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali