ZF ESG Summit 2023: ESG from A to Z: Cum devine sustenabilitatea valoare adăugată pentru afacerea ta şi pentru economia României
Durabilitatea unui business se bazeaza acum tot mai mult pe abilitatea de-a genera valoare adaugata atat pentru stakeholderi cat si pentru comunitate si mediul inconjurator. Adaptarea si integrarea principiilor de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) reprezinta directia pe care din ce in ce mai multe companii o urmaresc in vederea asigurarii cresterii sustenabile.
Criza sanitara, razboiul din Ucraina, cutremurul din Turcia si toate socurile resimtite in piata in urma acestor evenimente au aratat vulnerabilitatile cu care ne confruntam si nevoia de-a construi durabil, de-a dezvolta lanturi de aprovizionare sustenabile si mai aproape de consumator, de-a cauta solutii inovatoare si de-a genera valoare in cadrul comunitatilor si a oraselor. Mai mult, dificultatile tot mai mari in atragerea fortei de munca pe piata locala indica nevoia de aliniere la aceste principii de sustenabilitate, de-a pune in prim plan cresterea calitatii vietii de zi cu zi.
Companiile trebuie sa se raporteze la aceste principii pentru a imbunatati calitatea vietii in comunitati, trebuie sa se adapteze la schimbarile climatice si sa contribuie la un mediu mai curat prin energie si transport verde si reducerea amprentei de carbon.
Politicile de mediu, sociale si de guvernanta (ESG) reprezinta pilonul pe care se poate face dezvoltarea durabila, impactul pe care business-ul il are asupra societatii si mediului este indicatorul la care se uita tot mai multi finantatori si investitori.
Un rol tot mai important in alinierea la principiile de sustenabilitate il reprezinta inovarea si investitiile in cercetare si dezvoltare. Companii din fiecare sector se uita catre solutii inovatoare pentru asigurarea unui business durabil, fie ca este vorba de trecerea la energie regenerabila si asigurarea independentei energetice, tranzitia catre un transport electric si dezvoltarea de produse cu amprenta de carbon redusa. Cum stimulam cresterea sustenabila a unui business prin accelerarea inovatiei? Cum dezvoltam produse, proiecte, solutii inovatoare pentru un impact pozitiv asupra mediului si in comunitate? Care sunt companiile care investesc in inovatie? Cum reducem poluarea prin automatizare si digitalizare? Acestea sunt doar cateva intrebari la care vom afla raspunsurile in cadrul summit-ului ZF ESG
Mai mult, lantul de aprovizionare reprezinta un element cheie in gestionarea impactului pe care o companie il are asupra mediului si comunitatii. In pandemie s-a vazut efectul perturbarilor lanturilor de aprovizionare in business-uri si impactul generat la nivel de costuri si de disponibilitate a produselor si dificultatile generate la modul general. Criza sanitara dar si razboiul din Ucraina au aratat nevoia de-a dezvolta lanturi de aprovizionare eficiente si cat mai aproape de consumator.
Cum dezvoltam un lant de aprovizionare sustenabil si cum aducem produsele mai aproape de consumator si reducem astfel amprenta de carbon? Cum facem tranzitia spre transport verde si ce inseamna ambalaje „eco- friendly”?
Integrarea criteriilor ESG va reprezenta factorul de diferentiere, ce aduce avantaje pe termen lung dar si care va asigura dezvoltarea durabila. Cum masuram si raportam progresul in materie de sustenabilitate si care sunt provocarile in adoptarea acestor principii? Cum evaluam impactul asupra mediului si comunitatii? Ce este mai sustenabil? O ferma de un hectar la tara sau un magazin cu acoperis verde?
Ziarul Financiar, liderul presei de business din Romania, organizeaza summit-ul ESG: Cum dezvoltam business-uri sustenabile?, eveniment care aduce la masa discutiilor atat lideri de business din companiile romanesti si internationale, cat si decidentii de la nivel guvernamental, care vor dezbate importanta si modalitatea de a implementa politicile de protectie a mediului si de protejare a comunitatii in business si societate.