Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER PARTENER PRINCIPAL PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER PARTNER BRONZE PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF IMM ’23. Între criză şi oportunitate – Mergem mai departe!

Anul 2022 a adus pe scena europeană o serie de crize care au destabilizat economia, iar piaţa locală a fost semnificativ afectată de creşterea preţurilor. Cel mai afectat sector a fost cel al IMM-urilor, care s-a confruntat cu creşteri semnificative ale costurilor, fără a dispune de un capital la fel de consistent precum companiile mari. Deşi IMM-urile pot prezenta un risc mai mare de a intra în colaps economic în perioade de criză, pot fi mult mai flexibile în privinţa deciziilor decât companiile mari, ceea ce le permite să facă alegeri rapide şi de impact.

Anul trecut a fost înregistrat cel mai mare număr de companii nou-înfiinţate, ceea ce arată că provocările economice nu a speriat noua generaţie de antreprenori. În 2022, că antreprenorii au deschis peste 152.000 de companii noi, conform datelor Registrului Comerţului, ceea ce înseamnă o creştere de 3% faţă de anul anterior.

Sectorul IMM-urilor din România reprezintă 99% din numărul total al companiilor de pe plan local. IMM-urile sunt companiile cu o cifră de afaceri mai mică de 10 milioane de euro, însă puţine reuşesc să ajungă chiar şi la această cifră. 70% dintre companiile înregistrate în România au o cifră de afaceri mai mică de 100.000 euro.

Pentru micii antreprenori, depăşirea acestui prag este un pas greu de realizat, iar lipsa de capital este principala problemă. Mai mult, în perioadele de criză, micii antreprenori se luptă să supravieţuiască în lipsa resurselor financiare. Cine le sare în ajutor acestora şi ce ar trebui să ştie antreprenorii pentru a întâmpina mai pregătiţi crizele? Cum pot face dintr-o criză o oportunitate de dezvoltare a businessului?

În contextul acestor teme şi întrebări, Ziarul Financiar organizează conferinţa ZF IMM ’22: Între criză şi oportunitate – Mergem mai departe! o dezbatere care va aduce la masa discuţiilor companii mici, exemple de businessuri care au reuşit să crească şi să se poziţioneze ca firme mari, instituţii financiare, autorităţi şi confederaţii patronale reprezentative la nivel naţional.

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali