Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER GOLD PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER SILVER PARTENER PRINCIPAL PARTENER BRONZE Partener Inovatie PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

Videoconferinţa ZF Digital Sumit '21 Cum accelerăm transformarea digitală?

ZF DIGITAL SUMMIT este evenimentul care reuneşte an de an cei mai importanţi lideri ai industriei de telecom şi hi-tech din România.
 

De la debutul pandemiei de Covid - 19, în urmă cu aproape doi ani de zile, companiile private şi chiar sectorul public au accelerat procesele de digitalizare la un nivel fără precedent, industria de tech locală a generat primul său unicorn listat la bursa din New York - UiPath, iar tehnologia şi discuţiile despre ea au fost mai prezente ca niciodată pe agenda principalilor actori din economie, societate şi politică.

În nici 2 ani s-au făcut progrese cât în 5 sau poate chiar mai mult în materie de digitalizare, de adopţie a plăţilor online, a fluxurilor digitale de documente. Companii private au reuşit să deschidă noi linii de business online în câteva zile iar altele s-au reinventat digital pentru a nu dispărea în noul context dramatic în care ne-am aflat.

Totuşi, cu toate aceste progrese - unele de neimaginat chiar şi în 2019, România rămâne codaşă la nivelul Uniunii Europene în adopţia şi utilizarea tehnologiei şi pierde teren chiar şi în raport cu ţări precum Republica Moldova în transformarea digitală.

ZF Digital ’21 îşi propune să fie şi un moment de reflecţie pentru ceea ce s-a întâmplat în această perioadă, şi să ajute la identificarea “campionilor” digitalizării din această perioadă dar şi să identifice, cu ajutorul invitaţilor săi, care sunt principalele blocaje în accelerarea şi valorificarea, la maximum, a potenţialul pe care îl are tehnologia pentru economie şi societate.

Această perioadă a confirmat ceea ce jucătorii din piaţa de telecomunicaţii spun de ani de zile: o infrastructură puternică de telecom - fixă şi mobilă -  este cheie pentru orice economie digitală. Iar migrarea masivă către educaţia online, către munca în sistem hibrid şi către diferite soluţii digitale au pus la test reţelele de comunicaţii. Acest test a venit într-un moment cheie pentru piaţa locală de telecom, respectiv în plin proces de consolidare al pieţei, în care fosta companie de cablu UPC este integrată de Vodafone iar Orange tocmai ce a primit acordul pentru a demara integrarea diviziei fixe a Telekom. După ani de zile în care au predicat despre beneficiile unei asemenea consolidări operatorii de telecom se află acum în această poziţie, astfel că ne vor putea spune ce va câştiga România acum că are 3 mari jucători cu operaţiuni fixe şi mobile în piaţă în loc de 4.

Acest fenomen, care ar putea continua, vine într-un context în care multe reglementări privind construcţia de reţele, cerute de ani de zile de industrie, nu au fost adoptate, iar licitaţia 5G a fost amânată de mai multe ori şi încă se află într-o zonă neclară.

Întreaga Românie a vibrat la povestea de succes a UiPath - un start-up pornit în România care a ajuns să fie un lider global în industria roboţilor software - dar întrebarea presantă acum este ce şi cum putem face să avem mai multe companii de acest tip, să încurajăm iniţiativele antreprenoriale fără a pierde nici investiţiile giganţilor hi-tech pe piaţa locală? Cât de competitivă mai este România în faţa vecinilor săi şi ce avantaje mai mare în acestă competiţie globală?

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali