Cemacon este modelul unei foste întreprinderi de stat româneşti ce a reuşit să devină o companie profitabilă şi puternică, fără a fi achiziţionată de branduri mari internaţionale. Având un management şi un model de business exclusiv româneşti, Cemacon a reuşit să se reinventeze şi să-şi rescrie povestea, iar acum ţinteşte locul de lider pe piaţa materialelor de blocuri ceramice, după ce în urmă cu doar patru ani risca să îşi închidă porţile.
În cei 45 de ani de existenţă, compania a resimţit toate etapele evoluţiei economiei româneşti. În 1991, compania a fost privatizată, cinci ani mai târziu este listată la Bursa de Valori Bucureşti iar în 1999 devine societate cu capital integral privat. În 2010, managementul Cemacon a fost schimbat, iar compania a aplicat o strategie de turnaround management ce a avut ca rezultat o restructurare de business unică în România. Cemacon s-a impus deja în piaţa materialelor de construcţii ca un jucător marcant, care prin viziune, efort si determinare, reuseste sa aduca pietei cele mai inovatoare si competitive blocuri ceramice din Romania.