Branduri Româneşti
Pe o piaţă în plin proces de maturizare, cu branduri străine care şi-au epuizat spaţiul de creştere, consumatorii români caută nume româneşti, cu potenţial, pe care să le lege de sentimentul de patriotism din ce în ce mai prezent local.
Acesta este de altfel şi motivul pentru care cel mai vândut baton de ciocolată din România este Rom, cu o istorie de zeci de ani şi cu un awareness uriaş. Pe lista de clienţi a ciocolatei nu se numără doar persoanele mature care au crescut cu Rom, ci şi tineri care au crescut cu branduri internaţionale precum Mars şi Snickers.
Alături de Rom, se dezvoltă şi alte branduri româneşti, în special pe piaţa de FMCG, unde nume precum Gerovital, Dero, Timişoreana sau Zuzu se bat cu branduri străine cu bugete uriaşe de marketing.
Mai mult, aceste branduri „made in Romania” încep să facă paşi si pe pieţele internaţionale, magazine Farmec, Musette, I.D. Sarrieri ajungând în marile oraşe ale lumii. Când vom vedea primul brand românesc de talia Zara, Coca Cola sau Ariel?