Pe fondul presiunilor tot mai mari din piaţă, ESG a devenit un criteriu esenţial pentru succesul companiilor. Nu mai vorbim doar de responsabilitate socială, ci de un nou mod de a face business, în care sustenabilitatea şi guvernanţa solidă sunt direct legate de profitabilitate şi acces la finanţare. Reglementările europene impun noi standarde de raportare şi de aliniere la obiectivele de mediu, social şi guvernanţă, ceea ce adaugă presiune, dar şi oportunităţi, pentru companiile din România.
Integrarea sustenabilităţii în modelul de afaceri aduce beneficii tangibile: de la reducerea costurilor operaţionale prin eficienţă energetică şi digitalizare, până la consolidarea reputaţiei şi atragerea de talente într-o piaţă a muncii competitivă.
Cum se traduce ESG în strategia de business şi poziţionarea pe piaţă? Cum îşi schimbă companiile modelul de business pentru a rămâne relevante? Cum văd băncile şi fondurile de investiţii criteriile ESG în procesul de finanţare? Cum schimbă directivele europene modelul de raportare al companiilor? Cum influenţează criteriile ESG relaţia cu furnizorii şi partenerii?
Dezbatem toate aceste teme în cadrul conferinţei organizate de Ziarul Financiar.










