Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER SILVER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT

Stocul de spaţii moderne de retail va ajunge la aproximativ 4,2 mil. mp în 2022, incluzând cei 140.000 mp care vor fi livraţi până la sfârşitul anului, consultanţilor.

România este o piaţă atractivă pentru retailerii internaţionali, cu numeroase avantaje, cum ar fi: o putere crescută de cumpărare, un procent mai mare de cheltuieli pentru produse de retail (11% în România, ceea ce plasează ţara noastră pe locul doi după Polonia în regiunea Europa Centrală şi de Est), un apetit ridicat pentru branduri noi, forţă de muncă educată şi o rată foarte scăzută a spaţiilor moderne de retail vacante (sub 3%). Cu 165.800 mp în construcţie, peste 60% din stocul total de retail este dispus în cele mai mari oraşe regionale, iar o parte semnificativă din acesta este dedicat parcurilor de retail. Suplimentar, 180.000 mp sunt planificaţi să fie adăugaţi la stocul modern de retail existent în toată ţara datorită creşterii cererii.

, Bucureştiul este cel mai important oraş, cu 66.222 mp în construcţie, ceea ce reprezintă 40% din suprafaţa totală în construcţie. Urmează Craiova, cu aproape 60.000 mp în construcţie, urmată de Timişoara (21.400 mp) şi Iaşi (13.300 mp). În ceea ce priveşte spaţiul de retail planificat, Iaşiul conduce clasamentul, cu aproximativ 57.000 mp, urmat de Cluj-Napoca (55.000 mp), Bucureşti (aproximativ 34.000 mp), Craiova (23.000 mp) şi Braşov (11.600 mp).

Din punct de vedere al stocului total de spaţii de retail existente, Bucureştiul se situează pe primul loc, cu peste 1,2 mil. mp, adică aproximativ 47% din totalul spaţiilor de retail din România. Capitala este urmată de Timişoara (199.200 mp), Constanţa (183.600 mp), Cluj-Napoca (157.600 mp) şi Iaşi (156.100 mp).

Totodată, în ceea ce priveşte oraşele cu cea mai mare suprafaţă a centrelor comerciale, Bucureştiul ocupă cea mai mare suprafaţă (773.300 mp), de 4,5 ori mai mare decât ceea ce există în următorul oraş, Braşov (171.000 mp). Pe locul trei se află Timişoara (170.000 mp), urmată de Cluj-Napoca (peste 123.000 mp) şi Constanţa (118.000 mp).

România se situează pe locul 5 în ceea ce priveşte densitatea spaţiilor de retailul modern în Europa Centrală şi de Est, cu 205 mp la 1.000 de locuitori, după Slovacia (413 mp), Cehia (386 mp), Polonia (276 mp) şi Ungaria (231 mp). Suntem doar la jumătate comparativ cu prima ţară din clasament, ceea ce se traduce printr-un potenţial excelent de creştere a pieţei locale de retail, de altfel în următorii doi ani densitatea medie de retail a ţării este de aşteptat să crească cu un minim de 25%.

România are potenţialul de a atrage şi alte mari branduri internaţionale în viitorul apropiat. Deşi industria de ecommerce înregistrează creşteri de la an la an, aceasta este încă în curs de dezvoltare în România, doar 10% din retail fiind online. Companiile continuă să-şi concentreze afacerile pe centre comerciale sau parcuri de retail, deschizând în continuare magazine fizice.

 

 

 

Află mai multe
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali