GALA Woman in Power 2018
Cum se construieşte o imagine? Care sunt cele mai importante ingrediente care compun imaginea unui reprezentant al mediului de afaceri? Cât, cum şi de ce este importantă imaginea in lumea de business? Când este imaginea un aliat şi când este un obstacol?
La toate aceste întrebări şi nu numai, îşi propune să răspundă Catalogul Cele mai puternice femei din business, aflat anul acesta la a şaptea ediţie. În plus, toate aceste teme vor fi discutate şi în cadrul Galei din acest an, când invităm doamnele să povestească, să dezbată şi – de ce nu? – să întrebe, care sunt elementele cheie ale unei imagini în afaceri.
Şi asta în contextul în care doamnele au un rol tot mai important în management.
În România, media femeilor implicate în management este de 41%, peste cea înregistrată la nivel european; doar în alte şapte ţări reprezentarea doamnelor în managent este mai ridicată, conform informaţiilor Eurostat. De pildă, doar unul din trei manageri este femeie, în ţările din Uniunea Europeană. Aproape 7,3 milioane de persoane deţin poziţii manageriale în companii cu cel puţin zece angajaţi, în cadrul UE, arată datele Eurostat, 4,7 milioane dintre ei fiind bărbaţi şi 2,6 milioane fiind femei. Deşi reprezintă aproape jumătate din angajaţii din această zonă, femeile continuă să aibă un grad de reprezentare mai redus decât al bărbaţilor.
Chiar dacă pe plan local istoria capitalismului nu este la fel de îndelungată ca în alte ţări, româncele sunt tot mai preocupate de afaceri, o arată statisticile din ultimii opt ani, care indică o tendinţă crescătoare privind implicarea în afaceri a femeilor din România. Astfel, dacă în anul 2008 s-au întregistrat aproximativ 38.000 de companii care aveau cel puţin o femeie asociat sau administrator, în anul 2016 numărul acestora a depăşit 48.000, ceea ce reprezintă 31,6% din cele 152 mii de firme nou înregistrate în România in anul 2016, potrivit unui studiu Creditinfo, companie specializată în furnizarea produselor şi serviciilor de management al riscului comercial.