Protectia consumatorilor si transparentizarea informatiilor care ajung la acestia au devenit piloni-cheie pentru recladirea increderii in piata serviciilor financiare, o piata afectata puternic de cativa ani de o criza de imagine, reflectata prin conflinte intre clienti pe deoparte, si banci si firme de asigurari pe de alta parte. In asigurari tensiunile au fost alimentate de plata cu intarziere a daunelor, recentele majorari de tarife, in timp ce in banking clauzile abuzive, contractele de credit in franci elvetieni, si legea darii in plata sunt temele care au dus la deteriorarea relatiei dintre banca si client.
In acest context, devine tot mai clara nevoia de transparentizarea si simplificarea a informatiilor care ajung la consumatorii de produse financiare. Claritatea limbajului, oferirea de informatii complete si concise ar trebui sa devina punctele cheie in abordarea clientilor de catre banci si asiguratori. Pe de alta parte, clientii trebuie educati in spiritul asumarii responsabilitatilor, pentru ca la final castigul si nu doar riscurile sa se imparta.
Nu doar autoritatile au rolul de a proteja consumatorul, ci si bancile si companiile de asigurari, care de altfel cunosc mai bine riscurile ce ar putea sa apara din deciziile pe care clientul insusi si le asuma. Asiguratorii au capacitatea de a indruma consumatorul spre nivelul de protectie optim, iar bancile sa cuantifice riscul pe care clientul si-l asuma.