Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

ZF Retail 2018

Comerţul este de departe cea mai importantă industrie a României atât din punct de vedere al businessului cât şi al numărului de salariaţi care lucrează în hipermarketuri, supermarketuri, magazine de modă sau electroIT.

 

An de an, doar în comerţul alimentar românii cheltuie circa 20 de miliarde de euro, cea mai mare parte a banilor fiind lăsaţi la casele de marcat ale magazinelor moderne. Micii comercianţi - în total câteva zeci de mii de magazine – mai au însă un cuvânt important de spus în România, o piaţă unde circa jumătate din populaţie locuieşte în mediul rural, cea mai mare pondere din Europa.

 

România este campioană în Europa atât în ceea ce priveşte creşterea economică din 2017 şi 2018, cât şi în ceea ce priveşte consumul privat care de doi ani creşte cu peste 10%. |n acest context, care sunt direcţiile de dezvoltare ale comerţului local în ansamblul său.

Comerţul alimentar nu este însă singura piaţă care se dezvoltă. Piaţa locală de modă este una dintre cele mai căutate de către retailerii străini din toată lumea.

 

Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate. Motivul? Românii sunt pasionaţi de modă şi de trenduri şi astfel sunt mai dispuşi să dea bani pe haine şi încălţări în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate.

 

Când vine vorba de cosmetice sau electroIT, desi România este codaşă la consumul per capita în Europa, jucătorii din piaţă afirmă că acesta este de fapt un semn că există potenţial uriaş de creştere. Iar evoluţia pozitivă a puterii de cumpărare se simte.