Compania Intervenţii Active în Atmosferă (IAA), specializată în combaterea efectelor negative…
Conferinţa Branduri Româneşti 2023:
Mărcile autohtone, refugiu pentru consumatori în vremuri de criză
17 octombrie 2023
Hotel JW Marriott, sala Constanta, incepand cu ora 09:00
09:00 – 09:15 - Primirea participanţilor
9:15 – 9:20 – Deschiderea conferinţei
9:20 – 9:30 – Prezentare Horváth România - Dynamic Horizons: Tendinţele şi strategiile de succes în industria de Retail şi FMCG din România
09:30 – 11:00 - Panel 1 – Cât de greu cântăreşte „made in Romania” în procesul de cumpărare?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Teme de discuţie
- Cât de important este să îţi cunoşti îndeaproape consumatorul ca să poţi anticipa schimbările comportamentului său în funcţie de varii factori externi?
- În contextul inflaţionist actual, ce va conta cel mai mult pentru consumatorul local în procesul de cumpărare? Cât de greu cântăreşte ideea de „made in Romania”?
- Se remarcă deja schimbări ale comportamentului de consum? În ce direcţie? Sunt ele de durată?
- Care sunt avantajele brandurilor româneşti în vremuri de criză? Dar dezavantajele lor în lupta cu mărci internaţionale?
- România este croitorul şi cizmarul Europei, dar nu a reuşit să îşi dezvolte şi branduri proprii în modă, aşa că lucrează doar pentru alţii. De ce?
Speakeri
- Radu Lăzăroiu, director general Romaqua
- Ionuţ Ilie, managing director Vel Pitar
- Adrian Câzu, director magazine Benvenuti
- Maria Boldor, Principal, Responsible for Corporate Transformation Romania & Balkan Horváth
- Mihai Aniţa, partner şi lider al departamentului de audit din PwC România
- Vasi Andreica, fondator Ted’s
- Laura Sardescu, cofondator Neakaisa.ro
- Ciprian Stancu, fondator Republica Bio
11:00 – 12:30 – Panel 2 – Care sunt mărcile emblematice româneşti?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Teme de discuţie
- Ce face o marcă să fie emblematică şi câte astfel de mărci sunt în România?
- Mărcile de export al României: Ce afaceri antreprenoriale au ieşit pe pieţele externe şi care sunt lecţiile?
- Există o „reţetă” universală pentru a crea un brand de succes? Care sunt ingredientele, cât costă şi cât timp este necesar?
- Faţă în faţă, retail vs. producţie – pot mărcile internaţionale din comerţul modern alimentar să susţină prin expansiune dezvoltarea de branduri autohtone în producţie?
- Branduri versus mărci private. Cine câştigă şi de ce?
Speakeri
- Tiberiu Dăneţiu, director de marketing Auchan România
- Prof. Univ. Dr. Calin Vegheş, Decanul Facultăţii de Marketing, ASE Bucuresti
- Daniel Donici, cofondator Artesana
- Gabriela Munteanu, director de marketing Kandia România
- Rareş Florea, country manager Domeniile Avereşti
- Mihai Toader, Business Unit Director Auchan România
- Elena Elvira Marin, directorul Direcţiei Mărci şi Desene OSIM
12:30 – 14:00 - Panel 3 – Sunt mărcile locale mai bine poziţionate decât cele internaţionale pentru a se lupta cu inflaţia?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Teme de discuţie
- Ce reţetă trebuie să adopte un brand românesc nou pentru a-şi face loc pe piaţă?
- Cât de greu este pentru un brand autohton să pătrundă pe alte pieţe? Ce trebuie făcut/ ştiut dinainte?
- În ce domenii de activitate contează cel mai mult ideea de „made in Romania”? În ce domenii contează cel mai puţin?
- Ce contează pentru un consumator când vine vorba de un brand – relaţia cu acesta, poziţionarea lui de preţ, povestea, altceva?
Speakeri
- Matei Ioan, fondator Sabrini
- Răzvan Petrescu, director general Made by Society/ Vagabond
- Lucian Naş, CEO al Bonas
- Ciprian Otea, fondator Misavan
- Cristian Gaşpar, director de export Scandia
- Claudia Burghelea, director de marketing Dacia Plant
- Genoveva Cojocaru, manager Zorian
- Botond Imre, Owner & General Manager at Xari Agency
14:00 – 14:10 - Concluzii şi încheiere