Zece antreprenori şi executivi de top din HoReCa şi industria alimentară se mobilizează pentru…
Conferinţa Branduri Româneşti 2025
Cum pot brandurile româneşti să transforme criza actuală într-o oportunitate?
Luni, 13 octombrie 2025
PROGRAM
09:00 – 09:30 Înregistrarea participanţilor & Welcome coffee
09:30 – 09:35 Opening speech
09:35 – 10:50 Panel 1. Există o „reţetă” universală pentru a crea un brand de succes?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor, Ziarul Financiar
Teme de discuţie:
- Cât de important este să îţi cunoşti îndeaproape consumatorul ca să poţi anticipa schimbările comportamentului său în funcţie de varii factori externi?
- În contextul actual, ce contează cel mai mult pentru consumatorul local în procesul de cumpărare? Cât de greu cântăreşte ideea de „made in Romania”?
- Care sunt avantajele brandurilor româneşti în vremuri de criză? Dar dezavantajele lor în lupta cu mărci internaţionale?
- Este naţionalismul un lucru bun pentru brandurile autohtone? Dar patriotismul? În ce măsură sunt diferite cele două concepte?
Speakeri:
- Gheorghe Ciubotaru, Preşedintele Consiliului de Administraţie, Electroalfa
- Adelina Badea, CEO, Mobexpert
- Robert Dorobanţu, fondator & CEO, Ambito
- Gabriel Eremia, director de marketing, Beko România
- Lavinia Dinculescu, Head of Marketing, One United Properties
- Mariana Anghel, Director General, Amco Logistics
10:50 – 12:05 Panel 2. Care sunt mărcile emblematice româneşti?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor, Ziarul Financiar
Teme de discuţie:
- Ce branduri româneşti au găsit reţeta potrivită pentru a ajunge rapid la consumatori şi astfel s-au impus în sectorul lor în doar câţiva ani? Care e reţeta lor?
- Cât de mult cântăreşte în rândul consumatorilor ideea de "made in Romania"? Ce altceva contează?
- De ce există pieţe unde domină străinii şi pieţe unde domină românii? Ţine de comunicare, de mărimea bugetelor de marketing sau de tipul de produs?
- Ce contează pentru un consumator când vine vorba de un brand – relaţia cu acesta, poziţionarea lui de preţ, povestea, altceva?
Speakeri:
- Radu Timiş Jr, CEO, CrisTim
- Diana Crişan, director executiv, Diami
- Laurenţiu Bănescu, cofondator, Zăganu
- Rucsandra Hurezeanu, fondator, Ivatherm
- Claudia Nacu, cofondator, Secretul Bunicii
- Horia Cardoş, fondator, Agroland (Intervenţie Zoom)
- Tiberiu Dăneţiu, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan
12:05 – 13:15 Panel 3. Cât de greu cântăreşte „made in Romania” în procesul de cumpărare?
Moderator: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Teme de discuţie:
- Există o „reţetă” universală pentru a crea un brand de succes? Care sunt ingredientele, cât costă şi cât timp este necesar?
- Ce reţetă trebuie să adopte un brand românesc nou pentru a-şi face loc pe piaţă?
- Cât de greu este pentru un brand autohton să pătrundă pe alte pieţe? Ce trebuie făcut/ ştiut dinainte?
- Într-o perioadă în care tot mai mulţi consumatori de pretutindeni îşi întorc atenţia către mărcile locale, lucru pe care îl fac şi românii, această perioadă se profilează a fi una bună pentru brandurile autohtone. Dar asta aici, la ele acasă. Dincolo de graniţe însă, acelaşi patriotism renăscut le poate pune piedici. Care sunt planurile şi soluţiile în context?
Speakeri:
- Irina Stăncescu, cofondator, Pain Plaisir
- Eduard Alexianu, director de dezvoltare, Merlins Beverages
- Bogdan Buzu-Vasilache, Managing Partner, Balkanica
- Aurelia Vişinescu, fondator, Aurelia Vişinescu
- Dan Lupu, fondator, Mizar
- Andrei Severin, fondator, Cahm
- Dochiţa Zenoveiov, fondator, Inoveo
13:15 – 13:20 Concluzii şi încheiere
13:20 – 14:30 Lunch & Networking


















