Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

Ziarul Financiar începe un proiect editorial prin care îşi propune să identifice industrii cu potenţial să devină brand de ţară al României, industrii care au toate ingredientele pentru a deveni cartea de vizită a României în lume. Ingredientele la care ne gândim adună resurse naturale şi umane, branduri apreciate de consumatori, poveşti şi oameni care împreună pot defini România pe harta de business a lumii. 

 

În căutarea brandului de ţară vom organiza primul eveniment dedicat industriei apelor minerale, un sector cu resurse, tradiţie, tinereţe, vitalitate, oameni bine pregătiţi şi mărci cu identitate puternică. Pot apele minerale din România să devină un brand de ţară? Poate România să devină izvorul de apă al Europei? Putem construi, dincolo de povestea fiecărui brand în parte, povestea unui brand de ţară? Ce atuu-uri avem? Ce puncte slabe? Cum putem face acest lucru?

 

România deţine 60% din izvoarele de apă minerală din Europa. Are branduri cu tradiţie de sute de ani şi branduri tinere care se pot bate de la egal la egal cu orice marcă de prestigiu din Europa. Are mii de oameni bine pregătiţi în fabricile de ape minerale, angajaţi care s-ar putea mândri că prin munca lor de zi cu zi contribuie la crearea unui brand de ţară. 

 

România poate fi puternică nu doar la ea acasă, poate fi un nume pe orice piaţă europeană şi mondială. 

 

Din cele peste 2.000 de izvoare de apă minerală doar 5% sunt exploatate în prezent, potenţialul este în continuare imens. 

 

Industria apelor minerale este unul dintre puţinele sectoare din zona bunurilor de larg consum unde importurile nu reuşesc să se impună, unde brandurile locale au poziţii de forţă în continuare. 

 

Piaţa apelor îmbuteliate se ridică la 2,3 miliarde de lei  (circa 500 de milioane de euro. Românii au consumat astfel 1,4 mi­liarde de litri, adică în medie fiecare locuitor a consumat circa 75 de litri de apă minerală, de izvor sau de masă, potrivit calculelor ZF. Consumul creţte cu o cifră în fiecare din ultimii ani. 

Industria are nevoie de o voce comună puternică, de o alianţă a marilor producători, de sprijin din partea autorităţilor statului pentru a putea promova apele minerale ca brand de ţară al României. În rest, are tot ce îi trebuie: are tradiţie şi tinereţe, are poveste despre tot ce este mai frumos şi mai pur în România, are oameni care muncesc, crează şi dezvoltă în continuare, are forţă şi identitate de brand. Cu toate aceste atuu-uri, industria apelor minerale poate să iasă pe orice piaţă din lume, poate deveni un veritabil brand de ţară al României.

 

Află mai multe
SPEAKERI
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali