Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

ZF eCommerce Summit

În ultimii ani, industria de e-commerce a cunoscut o creştere semnificativă inclusiv pe piaţa locală, fiind considerată astfel încă şi mai mult una dintre cele mai dinamice şi promiţătoare pieţe. Pe fondul pandemiei COVID-19 şi a măsurilor de distanţare socială s-a observat o creştere puternică a vânzărilor online în toate regiunile lumii, în contextul în care pentru o vreme aceasta a fost aproape singura modalitate de a cumpăra diferite bunuri.

 

În 2021, două treimi (67%) din populaţia UE cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani a raportat că a cumpărat/comandat bunuri sau servicii prin internet în cele 12 luni anterioare sondajului. Preferinţa de a utiliza comerţul electronic - la fel ca multe alte activităţi pe internet - este strâns legată de vârstă. De exemplu, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani au fost de 2,3 ori mai susceptibile să fi utilizat internetul pentru a cumpăra/comanda bunuri sau servicii (84%), în comparaţie cu persoanele cu vârsta cuprinsă între 65 şi 74 de ani (36%).

 

 

Cu tot avansul din pandemie marea majoritate a vânzărilor cu amănuntul din UE continuă să aibă loc în magazine, iar după ridicarea restricţiilor de circulaţie din 2022 o parte din avansul obţinut de magazinele online a fost pierdut, pentru că oamenii au preferat să meargă înapoi în magazinele clasice.

 

Acest lucru s-a întâmplat şi în România, unde deja, la fel ca în Bulgaria, utilizarea comerţului electronic rămâne limitată faţă de alte ţări din UE. Acest lucru reflectă, cel puţin parţial, şi nivelurile relativ scăzute de acces / utilizare a internetului şi un număr relativ mare de persoane care nu deţin cont bancar şi / sau card de credit ceea ce face mai dificilă plata online.

 

Cu tot regresul înregistrat în 2022, este clar că piaţa migrează spre comerţul online iar companiile trebuie să se pregătească pentru un viitor în care consumatorii vor ajunge să prefere încă şi mai mult această modalitate de achiziţie.

 

La nivel global, compania de analiză Forrester Research estima recent, că vor fi cinci mari tendinţe care vor afecta industria, respectiv: companiile se vor concentra pe operaţiuni care să recupereze costurile, renunţând la promisiuni nerealiste; alianţele cu furnizorii vor ajuta la dezvoltarea unei oferte mai variate de produse; companiile îşi vor înlocui sistemele proprii de IT cu soluţii mai fiabile; aplicaţiile de mesagerie / chat vor deveni un mijloc principal de comunicare.

 

ZF îşi propune să creeze prin acest summit un spaţiu în care să fie prezentate date despre evoluţia segmentului e-commerce şi exemple şi sfaturi privind modalităţile recomandate de a dezvolta un business online.

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali