ZF eCommerce Summit: Ce urmează în eCommerce?
Ziarul Financiar organizează cea de-a doua ediţie a evenimentului dedicat industriei de e-commerce, în care va analiza, alături de invitaţii săi, principalele oportunităţi şi provocări care se află în faţa acestui segment de business în perioada următoare.
Piaţa de comerţ electronic din Europa Centrală şi de Est (CEE) are o valoare de peste 90 mld. euro, iar regiunea a depăşit în mod constant Europa de Vest în ceea ce priveşte rata de creştere a comerţului electronic, pe fondul creşterii gradului de penetrare a internetului şi de creşterea încrederii consumatorilor în platformele de cumpărături online, dar şi în condiţiile în care piaţa are dimensiuni absolute mai mici.
- Creşterea comerţului de pe mobil: Dispozitivele mobile continuă să domine experienţa de cumpărături digitale. Care este strategia corectă în optimizarea site-urilor şi aplicaţiilor pentru comerţul mobil?
- Creşterea comerţului electronic transfrontalier: Consumatorii din regiune fac din ce în ce mai multe cumpărături de pe site-urile internaţionale - iar mulţi jucători din Europa dar şi din Asia sunt tot mai prezenţi pe piaţa locală. Ce instrumente de extindere au îndemână retailerii din România pentru expansiune?
- Sustenabilitatea şi cumpărăturile etice: Sustenabilitatea pare că a devenit un factor important în deciziile de cumpărare ale consumatorilor. Întreprinderile de comerţ electronic reacţionează prin adoptarea unor practici ecologice, cum ar fi utilizarea de ambalaje durabile, compensarea emisiilor de carbon şi oferirea de produse din surse etice. Transparenţa în eforturile de sustenabilitate devine, de asemenea, un factor cheie în construirea încrederii consumatorilor.
- Reţele sociale, influenceri, TV, site-uri de conţinut: de unde vin cei mai mulţi clienţi în ecommerce?
- Flexibilitate sporită a plăţilor: Opţiunile de plată se diversifică, cu accent pe comoditate şi securitate. Cât de mult contează opţiunile de plată în procesul de achiziţie şi care sunt costurile pentru comercianţi? Cine poate simplifica optimizarea lanţului de aprovizionare? Rezilienţa lanţului de aprovizionare este o prioritate, companiile de comerţ electronic investind în tehnologie pentru a îmbunătăţi gestionarea stocurilor, a reduce timpii de livrare şi a gestiona logistica mai eficient. Ce jucători pot simplifica logistica pentru retailerii din România?
- Gradul redus de educaţie digitală din România - România rămâne una dintre ţările cu un grad redus de educaţie în utilizarea instrumentelor digitale, ceea ce limitează inclusiv potenţialul de creştere al industriei. Cum se pot schimba lucrurile şi cine poate conduce acest efort?
- Ce poate face cu adevăratAI pentru jucătorii din ecommerce şi cu ce costuri? Până unde se poate merge cu adopţia tehnologiei fără să iriţi clienţii?
- Viaţa după cookie-uri. Decizia Google de a elimina treptat cookie-urile de la terţi, care le permiteau companiilor să urmărească comportamentul utilizatorilor pe diferite site-uri pentru a difuza anunţuri orientate şi pentru a le măsura eficienţa, va pune la încercare industria.