ZF eCommerce Summit 2025
08:30-09:00 Înregistrarea participanţilor &welcome coffee
09:00- 09:05 Opening speech Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar
Moderatori: Cristian Hostiuc, director editorial, Ziarul Financiar
Adrian Seceleanu, senior editor high-tech, Ziarul Financiar
Ioana Niţă, editor high-tech, Ziarul Financiar
09:05 - 09:25 Cum a evoluat piaţa de e-commerce & comerţul transfrontalier
- Cristian Pelivan, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO)
09:25 - 09:45 Revoluţia AI şi trendurile care vor schimba retailul
- Tudor Manea, CEO, eMAG Group
09:45 – 10:20 - Overview 2024 & perspective 2025 pentru eMAG
- Irina Pencea, GM, eMAG România, Bulgaria şi Ungaria
10:20 – 10:50 Cum arată infrastructura naţională de plăţi electronice
Speakeri:
- Raluca Micu, şef Serviciu Monitorizare a infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor, Banca Naţională a României (BNR)
- Razvan Faer, şef departament dezvoltare, Transfond/Ropay
10:50 – 11:20 Care sunt noutăţile în privinţa politicii vamale a României/Uniunii Europene pentru piaţa de e-commerce
Speakeri:
- Dragoş Mihai, şef serviciu, Serviciul Monitorizare Comerţ Electronic, Autoritatea Vamală Română
- Dorel Fronea, inspector superior, Serviciul Monitorizare Comerţ Electronic, Autoritatea Vamală Română
- Cristian Pelivan, director executive, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO)
11:20 - 11:40 Embedded insurance in e-commerce
- Phil Hobson, Affinity Leader International, Marsh
11:40 - 12:20 – Panel 1: AI & e-commerce
Teme de discuţie:
- Cum a evoluat experienţa utilizatorilor eMAG în ultimul an şi care au fost cele mai importante îmbunătăţiri implementate?
- Care este echilibrul ideal între recomandări personalizate şi descoperirea de produse noi în strategia de user experience?
- Ce tendinţe globale în UX şi AI pentru e-commerce urmăriţi îndeaproape şi cum le adaptaţi pentru piaţa din România?
- Care sunt principalele proiecte de inovare în zona de user experience şi recomandări AI pe care le aveţi în dezvoltare pentru următorul an?
- Cum abordaţi optimizarea experienţei pentru diferitele segmente de utilizatori, de la cei experimentaţi digital până la utilizatorii mai puţin familiarizaţi cu tehnologia?
- Care sunt cele mai recente inovaţii în domeniul recomandărilor bazate pe AI pe care le-aţi implementat şi ce rezultate au generat?
Speakeri:
- Alex Constantinescu, Discovery and Innovation Director, eMAG
- Dana-Nicoleta Iancu, Customer Care & CX Director. eMAG Group
- Horia Niculescu, Customer Engineer, Google
- Mădălina Popa, Sales Solution Manager, Microsoft, regiunea EURA
12:20 - 13:00 - Panel 2: Scalare şi expansiune
Teme de discuţie:
- Evoluţia eMAG Marketplace, ce noutăţi sunt în programele pentru selleri
- Cât de mult contează online-ul în vânzarea de autoturisme?
- Cât de conectată este piaţa din România la tendinţele globale din e-commerce
- Ce tendinţe se observă în comerţul transfrontalier facilitat de eMAG Marketplace
- Care sunt principalele tendinţe din piaţa de e-commerce?
- Ce segmente de business cresc cel mai repede pe platformele marketplace?
Speakeri:
- Stejara Pircan, Senior VP, eMAG România, Bulgaria şi Ungaria
- Mihai Tănase, director de marketing, Dacia & Renault România
- Andrei Radu, CEO & Founder, GPeC
- Laurenţiu Ţigăeru, fondator, Quasar
- Doina Vilceanu, director de marketing, Content Speed
13:00 -13:20 Care sunt priorităţile Sameday pentru 2025
- Lucian Baltaru, CEO, Sameday
13:20 – 13:40 Logistica si operatiuni in e-commerce
- Roxana Băbătie, Head of Domestic Sales, managing the channels of Field Sales and Major Accounts Cargus
13:40 – 14:00 Reglementarea vânzării medicamentelor fără reţetă (OTC) în online
- Răzvan Prisada, preşedinte, Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din Romania (ANMDR) – intervenţie online
14:00 – 15:00 Panel 3: Plăţi şi securitate pe piaţa e-commerce
Teme de discuţie:
- Evoluţia metodelor de plată în e-commerce
- Care sunt principalele produse / servicii oferite companiilor din e-commerce si ce rată de adopţie au?
- Obligativitatea de a accepta plata cu cardul când companiile îndeplinesc anumite criterii?
- Care sunt principalele tendinţe în comportamentul de plată al consumatorilor români observate în ultimul an şi cum vă adaptaţi strategia pentru a răspunde acestor schimbări?
- Evoluţia plăţilor digitale în România şi soluţii concrete de creştere a vânzărilor prin intermediul plăţilor digitale
- Metode de plată care câştigă teren
- Verticale de e-commerce în creştere
- Comerţul transfrontalier – provocări şi oportunităţi
Speakeri:
- Andrei Şercanean, VP e-commerce Services, eMAG
- Cristian Lia, Cards Tribe Lead, ING
- Elena Gheorghe, Country Manager, PayU GPO Romania
- Daniel Nicolescu, CEO, Symphopay
- Bogdan Botezatu, director de cercetare în ameninţări informatice, Bitdefender
15:00 - 15:55 - Panel 4 - Marketing & Conversie pe piaţa de e-commerce
Teme de discuţie:
- Optimizarea strategiei digitale, eMAG Ads, eMAG Campaigns
- Cum a evoluat platforma eMAG Ads în ultimul an şi ce impact a avut asupra ecosistemului de advertising pentru branduri şi selleri?
- În ce măsură folosiţi tehnologii bazate pe AI pentru a personaliza şi optimiza campaniile publicitare şi ce rezultate aţi obţinut?
- Cum abordaţi măsurarea atribuirii pentru campaniile cross-device şi cross-platform?
- Ce tendinţe aţi observat în comportamentul consumatorilor care au influenţat strategia de advertising şi cum v-aţi adaptat?
- Cum colaboraţi cu brandurile pentru a crea campanii personalizate care să se integreze organic în experienţa de shopping?
- Ce strategie aveţi pentru balansarea relevanţei reclamelor pentru utilizatori cu obiectivele de monetizare ale platformei?
- Cum vedeţi evoluţia contextual advertising versus targeting bazat pe comportament în contextul discuţiilor privind protecţia datelor consumatorilor în digital?
Speakeri:
- Bogdan Sorescu, Director, eMAG Advertising
- Cristina Pîrjol, General Manager, Fashion Days
- Steffen Heringhaus, fondator, Five Elements Digital
- Hortensia Năstase, Vice President Creative Services, Lowe Group
- Raluca Radu, fondator, MTH Digital
15:55-16:00 Concluzii
16:00 - Lunch & Networking