Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER SPECIAL PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTNER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTNER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF eCommerce Summit

Cele mai bune strategii într-un peisaj inflaţionist

Cum păstrezi şi atragi clienţi noi în contextul competiţiei accelerate cu jucători internaţionali, din Asia, Europa sau SUA

 

Peste o jumătate din populaţia României a făcut achiziţii online iar ponderea gospodăriilor conectate la internet păstrează o tendinţă de creştere – la fel cum plăţile cu cardul şi în rate au evoluţii pozitive – formând astfel o bază solidă pentru creşterea în continuare a industriei. Însă cu o inflaţie ridicată, dobânzi mai mari, şi potenţiale noi schimbări ale cadrul fiscal, plus o competiţie dură cu jucători internaţionali, nu doar din China, jucătorii din piaţa locală de e-commerce nu pot lăsa la întâmplare strategia de creştere şi dezvoltare pentru 2025. Aceste subiecte – cum a evoluat industria şi ce strategii de creştere pot adopta jucătorii locali pentru a se dezvolta în continuare şi a atrage click-urile, comenzile clienţilor din România şi de pe pieţele externe – vor fi dezbătute de Ziarul financiar alături de invitaţii săi la cea de-a treia ediţie a evenimentului anual dedicat industriei de e-commerce.

 

Care sunt datele cheie de la care pornim dezbaterile din 2025?

 

Piaţa de eCommerce din România a intrat într-o etapă de maturitate, cu o creştere moderată de 5-8% estimată pentru 2024. Valoarea estimată a pieţei pentru 2024 este de 7 miliarde EUR. Peste 10 milioane de români (mai mult de jumătate din populaţie) au făcut achiziţii online în 2023. 72,9% dintre utilizatorii de internet cu vârste între 16-74 ani au folosit comerţul electronic în ultimele 12 luni, o creştere cu 4,8 puncte procentuale faţă de 2023. Regiunea Bucureşti-Ilfov are cea mai mare adopţie a comerţului electronic - 82,0%. Comerţul mobil este în creştere, 59,4% dintre utilizatorii de internet accesând e-commerce-ul prin smartphone.

 

Care ar fi lista principalelor provocări pentru jucătorii locali din ecommerce?

 

Concurenţă crescută din partea retailerilor internaţionali, în special din China (ex: Shein, Temu, AliExpress) şi răspunsul evaziv al autorităţilor locale şi al organismelor UE în faţa „inundaţiei” de colete din China. Necesitatea optimizării costurilor şi a eficientizării operaţionale în contextul economic incert – în care ar putea apărea noi mutări fulger – precum eliminarea peste noapte a facilităţilor fiscale pentru programatori, un segment important de consumatori. Importanţa crescândă a reţelelor sociale, cum este TikTok, pentru marketing şi vânzări. Accent pe conţinut video scurt, personalizare şi experienţe de cumpărare interactive.

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali