Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER SPECIAL PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF eCommerce Summit

Cele mai bune strategii într-un peisaj inflaţionist

Cum păstrezi şi atragi clienţi noi în contextul competiţiei accelerate cu jucători internaţionali, din Asia, Europa sau SUA

 

Peste o jumătate din populaţia României a făcut achiziţii online iar ponderea gospodăriilor conectate la internet păstrează o tendinţă de creştere – la fel cum plăţile cu cardul şi în rate au evoluţii pozitive – formând astfel o bază solidă pentru creşterea în continuare a industriei. Însă cu o inflaţie ridicată, dobânzi mai mari, şi potenţiale noi schimbări ale cadrul fiscal, plus o competiţie dură cu jucători internaţionali, nu doar din China, jucătorii din piaţa locală de e-commerce nu pot lăsa la întâmplare strategia de creştere şi dezvoltare pentru 2025. Aceste subiecte – cum a evoluat industria şi ce strategii de creştere pot adopta jucătorii locali pentru a se dezvolta în continuare şi a atrage click-urile, comenzile clienţilor din România şi de pe pieţele externe – vor fi dezbătute de Ziarul financiar alături de invitaţii săi la cea de-a treia ediţie a evenimentului anual dedicat industriei de e-commerce.

 

Care sunt datele cheie de la care pornim dezbaterile din 2025?

 

Piaţa de eCommerce din România a intrat într-o etapă de maturitate, cu o creştere moderată de 5-8% estimată pentru 2024. Valoarea estimată a pieţei pentru 2024 este de 7 miliarde EUR. Peste 10 milioane de români (mai mult de jumătate din populaţie) au făcut achiziţii online în 2023. 72,9% dintre utilizatorii de internet cu vârste între 16-74 ani au folosit comerţul electronic în ultimele 12 luni, o creştere cu 4,8 puncte procentuale faţă de 2023. Regiunea Bucureşti-Ilfov are cea mai mare adopţie a comerţului electronic - 82,0%. Comerţul mobil este în creştere, 59,4% dintre utilizatorii de internet accesând e-commerce-ul prin smartphone.

 

Care ar fi lista principalelor provocări pentru jucătorii locali din ecommerce?

 

Concurenţă crescută din partea retailerilor internaţionali, în special din China (ex: Shein, Temu, AliExpress) şi răspunsul evaziv al autorităţilor locale şi al organismelor UE în faţa „inundaţiei” de colete din China. Necesitatea optimizării costurilor şi a eficientizării operaţionale în contextul economic incert – în care ar putea apărea noi mutări fulger – precum eliminarea peste noapte a facilităţilor fiscale pentru programatori, un segment important de consumatori. Importanţa crescândă a reţelelor sociale, cum este TikTok, pentru marketing şi vânzări. Accent pe conţinut video scurt, personalizare şi experienţe de cumpărare interactive.

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali