Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTNER PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT

Întâi a fost pandemia. A venit apoi războiul de la graniţă. La scurt timp după aceea, inflaţia a început să îşi arate colţii. Iar ce a urmat în peisajul economic şi geopolitic a fost ceva ce lumea nu mai văzuse de vreo 40-50 de ani. Şi asta în contextul în care 2022 era aşteptat a fi primul an de normalitate post-pandemie.

Acum, în 2023, toată lumea vorbeşte despre temperarea inflaţiei, însă o temperare nu înseamnă că preţurile vor scădea. Ele doar vor creşte mai lent. Sau asta e speranţa acum.

Astfel, departe, foarte departe, sunt cifrele din 2020, primul an de pandemie şi momentul considerat a fi etalon pentru nivelul redus al preţurilor. Departe e şi apetitul masiv de consum în rândul populaţiei care în timpul crizei sanitare a stat acasă şi a avut bani ieftini de cheltuială. Astăzi, când dobânzile cresc, la fel şi preţurile, ce se întâmplă cu consumul privat, multă vreme principalul motor al economiei?

Schimbări în comportamentul de consum deja există, fie că oamenii cumpără mai puţin, fie mai rar sau la ofertă. Dar oare s-ar putea prăbuşi consumul la fel ca în 2009-2010, mai ales când vine vorba de produse „de răsfăţ” sau de tip investiţii, precum mobilă, modă, electroIT ori simpla ciocolată?

Executivii şi antreprenorii spun că nu vom vedea o reiterare a crizei anterioare pentru că oamenii sunt mai bine poziţionaţi să suporte o perioadă dificilă, puterea de cumpărare a crescut, iar bani în piaţă sunt încă, deşi la alte preţuri. Totuşi, o reaşezare va exista.

În aceste condiţii, unii retaileri deja vorbesc despre o încetinire a ritmului de expansiune, în timp ce alţii spun că menţin viteza, strategia fiind creionată cu gândul la viitorul mai îndepărtat, când actuala criză ar putea fi o simplă amintire. Totuşi, banii sunt şi ei mai scumpi, aşa că actorii din comerţul de orice fel se gândesc de mai multe ori unde sau dacă deschid.

În ultimii trei ani, marcaţi fie de pandemie, fie de război şi inflaţie record, consumul a continuat să crească, astfel că şi retailerii au continuat să se dezvolte, mai ales cei din comerţul cu dominantă alimentară. Pentru ceilalţi, expansiunea a fost şi rămâne dependentă de ritmul de construcţie al mallurilor şi parcurilor de retail.

Începând cu toamna lui 2022 însă, au apărut primele semne de prudenţă în consum şi deci primele discuţii şi semne de întrebare pentru retaileri. Ce urmează?

Pare a fi un an intens, cu multe noutăţi, pe care sperăm să le aflăm la ZF Retail 2023.

 

 

Află mai multe
TEME DE DISCUTIE
  • @ Cum va evolua consumul privat în acest an? Va reuşi să se menţină pe plus?

     

    @ A revenit preţul argumentul principal în achiziţii? Care sunt factorii care contează pentru români la cumpărături?

     

    @ Vom vedea din nou un război al promoţiilor şi ofertelor după modelul din criza anterioară?

     

    @ Care sunt formatele câştigătoare în comerţul alimentar în vremea inflaţiei? Ce avantaje au ele? Dar dezavantaje?

     

    Mai are online-ul combustibil pentru a continua să crească sau vin ani de consolidare a pieţei de comerţ virtual?

     

    În contextul inflaţionist actual, în care consumatorul e tot mai prudent, mai vin branduri noi în România?

     

    Harta centrelor comerciale şi a parcurilor de retail din Romania. Ce proiecte sunt noi pe listă?

     

     Ce urmează pentru retailul de mobilă şi pentru cel electroIT, două sectoare care vând produse văzute drept investiţii?
Află mai multe
SPEAKERI
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali