Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER PRINCIPAL PARTENER SILVER PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTENER PRINCIPAL PARTNER Partener PARTENER PARTENER PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PARTENER PRINCIPAL PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER PARTENER
Share event
DESPRE EVENIMENT

  Anul 2022 stă sub semnul inflaţiei, creşterile de preţuri la utilităţi, materii prime sau servicii aflându-se pe buzele tuturor. O problemă aparent conjuncturală şi pe termen scurt s-a transformat într-o ameninţare mondială, o ameninţare care va pune presiune pe bugetele de investiţii ale companiilor pe de-o parte, dar şi pe portofelele consumatorilor pe de alta.

În acest context, ce se va întâmpla cu comerţul local, cea mai puternică „industrie” a României din punct de vedere al cifrei de afaceri, al doilea cel mai mare angajator şi sectorul care ia direct de la sursă pulsul consumului?

În pofida ameninţărilor şi crizelor de tot felul, 2022 se prefigurează a fi cel mai bun an pentru comerţul alimentar românesc, marii retaileri având pe lista de „to do” 600 de noi magazine şi în total investiţii de 1 mld. euro. Nici alţi retaileri nu se dau înapoi de la investiţii - în electroIT, sport, modă sau cosmetice, iar asta din două motive: pentru că după orice furtună iese soarele – iar planurile sunt gândite pentru a avea efect pe termen lung – şi pentru că pandemia ne-a învăţat pe toţi că trebuie să ne adaptăm, dar să nu ne oprim din mers.

Este greu de spus dacă „saga” pandemiei se apropie de ultimul episod. Aşa pare momentan, dar am învăţat din romanele de suspans că poate oricând să aibă loc un plot twist. Indiferent că lucrurile se întorc deja înspre normalitatea anterioară sau nu încă, există unele lucruri pe care ultimii doi ani le-au schimbat în mod iremediabil. Comerţul online a fost şi rămâne canalul cu cea mai rapidă creştere. Iar tehnologia - în toate formele sale, vizibile cu ochiul liber sau nu – a făcut în această perioadă un salt cât în mod normal într-un deceniu. În continuare o bună parte din investiţiile companiilor merg în această direcţie, iar jucătorii din retail sunt printre cei mai deschişi să adopte rapid noutăţile.

În final, cum arată tabloul industriei de retail în 2022? Un contrast puternic între provocării şi pariuri. Pare a fi un an intens, cu multe noutăţi, pe care sperăm să le aflăm la ZF Retail 2022.


 

 

Află mai multe
TEME DE DISCUTIE
  • Cum va evolua consumul privat în acest an? Va reuşi să se menţină pe plus?
  • Va reveni preţul argumentul principal în achiziţii? Vom vedea din nou un război al promoţiilor şi ofertelor?
  • Care sunt formatele care vor fi câştigătoare în comerţul alimentar? Ce avantaje au ele? Dar dezavantaje?
  • Comerţul online încotro? Cât combustibil mai are acest segment pentru a-şi continua avansul?
  • Ce investiţii în tehnologie pregătesc marii retaileri? Vom ajunge să plătim doar cu telefonul/ ceasul? Vom avea doar case de tip self-checkout?
  • Deşi pandemia a dus la închiderea unor magazine şi la dispariţia unor branduri, în continuare apar nume noi şi mari pe piaţa locală. Ce le atrage?
  • Va fi 2022 anul în care piaţa de electroIT va scădea din nou după mai mult de un deceniu?
  • În era bunăstării şi a sănătăţii, ce planuri de dezvoltare au retailerii de sport, producătorii de mâncare verde şi magazinele specializate în produse eco/bio?

 

Află mai multe
SPEAKERI
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali