Adoptarea inteligenţei artificiale, automatizarea proceselor, flexibilitatea muncii şi concentrarea…
ZF Retail Summit 2022
luni, 16 mai, ora 09:00
Program
9:00-9:15 – Intro Prezentare Comerţul, principala industrie a României – Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Moderatori: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar
Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct Ziarul Financiar
9:15 – 9:45 – One to one
- Sebastian Rennack, grocery retail insight & analyst Aletos Advisory
9:45 – 10:45 - Panel 1 – Comerţul alimentar între inflaţie şi investiţii
- Călin Costinaş, deputy CEO Profi
- Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan
- Silviu Diaconu, director Supeco
- Bianca Vlad, tax partner Mazars
- Alexandru Şoacăte, deputy CEO Annabella
Teme de discuţie:
- Care sunt factorii care influenţează dezvoltarea în comerţul alimentar? Sunt inflaţia sau războiul de la graniţă piedici în calea expansiunii?
- Cât loc de dezvoltare există încă în România în ceea ce priveşte comerţul modern? Când vom atinge pragul de 5.000 de magazine moderne?
- Ce fac jucătorii din retail pentru a tempera creşterile de preţuri?
- Cu cât au crescut preţurile la raft faţă de anul trecut? Dar până la finalul anului cu cât vor mai creşte?
- Ar putea deveni anul 2022 primul de scădere pentru consum după mai bine de un deceniu?
10:45 – 11:30 Panel 2 – Comportamentul de consum în era inflaţiei
- Radu Timiş Jr, CEO CrisTim
- Laurenţiu Bănescu, cofondator producătorul de bere Zăganu
- Cătălina Aldea, consultant şi founder Aldea consulting
- Ionel Popa, proprietar franciză LaDoiPaşi
- Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro
Teme de discuţie:
- În ce măsură se va schimba comportamentul de consum în contextul inflaţionist actual?
- Care este soluţia pentru a fideliza consumatorul în astfel de perioade – oferte mai multe, campanii inteligente de marketing, intrarea pe noi segmente de consum, lansări de produse noi?
- Care sunt astăzi cele mai importante argumente în procesul de cumpărare pentru un consumator român? A redevenit preţul argumentul suprem?
- Se va înteţi lupta branduri – mărci private? Pe ce planuri se va da bătălia?
- Cât de mult contează pentru o companie să vină mereu cu produse noi, indiferent de context? Dar să pătrundă pe segmente noi cum sunt cele ale alimentelor fără gluten, fără zahăr, vegetale, etc?
11:30 - 11:45 Pauza cafea
11:45 - 12:45 Panel 3 – Comerţul în era digitală
- Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard România, Croaţia, Bulgaria, Israel
- Costin Moga, sector head retail&services ING
- Dragoş Arnăutu, CEO Fan Delivery
- Andreea Lupa, key account manager end user R&H system&services R&H CEE Signify
- Alexandru Bâlea, charisma retail team leader Totalsoft
- Elena Gheorghe, country manager Pay U
Teme de discuţie:
- Cât de mult va schimba digitalizarea tot ce înseamnă comerţ, de la cel de modă la cel alimentar?
- Câte dintre schimbările aduse de pandemie vor rămâne şi în anii următori? Ce va dispărea?
- Încotro ne îndreptăm în ceea ce priveşte plata cu cardul sau cu telelfonul? Cât loc mai e de creştere? Diferă abordarea în funcţie de format, de oraş?
- Care sunt investiţiile de bază pe care un retailer trebuie să le facă în ceea ce priveşte digitalizarea?
- Cât contează livrările într-o eră în care comerţul digital devine tot mai agil şi tot mai important?
12:45 – 13:00 One to one
- Laurenţiu Dimitriu, country manager Nestle Adriatic
13:00 – 13:45 Panel 4 – Anul investiţiilor în retail, pariu pe sustenabilitate şi pe lanţurile de aprovizionare
- Mirel Jarnea, head of e-industries Enel X
- Victor Răcariu, regional general manager Glovo
- Feliciu Paraschiv, founder Paco
- Claudia Badea, director pentru comerţul digital Cora România
- Thomas Adam, cofounder Grovy
- Costin Simion, fondator FermierBun
Teme de discuţie:
- Livrările şi comerţul online încotro? Cât reprezintă ele astăzi şi cât loc mai au de creştere?
- Către ce segmente se îndreaptă investiţiile în domeniul comerţului local, indiferent de format?
- Cât de important este pentru consumatorul de astăzi ca dincolo de toate businessul să fie şi sustenabil? În ce investiţi când vine vorba de sustenabilitate?
- Pariul pe energie verde este un pariu tot mai des făcut în comerţ. Ce înseamnă asta?
- Cum se poate scurta lanţul de livrare şi cum se poate decongestion lanţul de aprovizionare?
13:45-14:30 Pranz
14:30 – 15:00 – One to one
- Ray Gaul, CEO Retail Cities
15:00 – 15:15 – One to one
- Andrei Hareţ, managing director Netherlands & France Asahi Europe
15:15 - 16:15 – Panel 5 – Shoppingul în era post-covid
- Raluca Crişan, operations leader Nhood
- Edvin Abdulachim, director comercial Altex
- Miruna Biziniche, director comercial divizia lux L’Oreal
- Oana Diaconescu, head of leasing IULIUS
- Cătălin Pozdarie, CEO Hervis
- Cristian Găvan, fondator Mam Bricolaj
Teme de discuţie:
- Mai e loc de dezvoltări noi în domeniul centrelor comerciale? Pe ce formate?
- Ce caută românii când merg la cumpărături – proximitate, diversitate, design, altceva?
- Care sunt aşteptările pentru consum post pandemie, dar în contextul inflaţionist şi geopolitic actual?
- Cum este percepută România de brandurile străine? Mai e loc de nume noi? Este piaţa deja aglomerată?
- De ce 99% din shoppingul din România se face la mall? Care sunt dezavantajele stradalului şi avantajele centrelor comerciale?
16:15-17:00 - Panel 6 – Cum arată comerţul viitorului
- Roxana Petria, tribe lead customer engagement ING
- Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări dm drogerie markt
- Stejara Pircan, senior VP eMAG
- Raluca Radu, CEO Answear România
- Alexandru Bratu, CEO Jysk România
Teme de discuţie:
- Care este modelul sub care se va dezvolta comerţul? Merge modelul omnichannel peste tot, în orice domeniu?
- Ce caută consumatorii în retail astăzi: preţ, varietate, proximitate, altceva?
- Ce potenţial vedeţi în sectorul de retail din România? De ce este o piaţa locală bună pentru investiţii?
- Care sunt principalele obstacole în calea dezvoltării comerţului local? Dar principalele avantaje?