Conferinţe
AGENDĂ

 

ZF Retail Summit 2022

 

luni, 16 mai, ora 09:00

 

Program

 

 

9:00-9:15 – Intro Prezentare Comerţul, principala industrie a României – Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar

 

Moderatori: Cristina Roşca, senior editor Ziarul Financiar

                     Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct Ziarul Financiar

 

9:15 – 9:45 – One to one

  • Sebastian Rennack, grocery retail insight & analyst Aletos Advisory

 

 

9:45 – 10:45 - Panel 1 – Comerţul alimentar între inflaţie şi investiţii

  • Călin Costinaş, deputy CEO Profi
  • Tiberiu Dăneţiu, marketing director Auchan
  • Silviu Diaconu, director Supeco
  • Bianca Vlad, tax partner Mazars
  • Alexandru Şoacăte, deputy CEO Annabella

 

 

Teme de discuţie:

  • Care sunt factorii care influenţează dezvoltarea în comerţul alimentar? Sunt inflaţia sau războiul de la graniţă piedici în calea expansiunii?
  • Cât loc de dezvoltare există încă în România în ceea ce priveşte comerţul modern? Când vom atinge pragul de 5.000 de magazine moderne?
  • Ce fac jucătorii din retail pentru a tempera creşterile de preţuri?
  • Cu cât au crescut preţurile la raft faţă de anul trecut? Dar până la finalul anului cu cât vor mai creşte?
  • Ar putea deveni anul 2022 primul de scădere pentru consum după mai bine de un deceniu?

 

 

10:45 – 11:30 Panel 2 – Comportamentul de consum în era inflaţiei

  • Radu Timiş Jr, CEO CrisTim
  • Laurenţiu Bănescu, cofondator producătorul de bere Zăganu
  • Cătălina Aldea, consultant şi founder Aldea consulting
  • Ionel Popa, proprietar franciză LaDoiPaşi
  • Florian Mateiţă, cofondator Obor21.ro

 

 

Teme de discuţie:

  • În ce măsură se va schimba comportamentul de consum în contextul inflaţionist actual?
  • Care este soluţia pentru a fideliza consumatorul în astfel de perioade – oferte mai multe, campanii inteligente de marketing, intrarea pe noi segmente de consum, lansări de produse noi?
  • Care sunt astăzi cele mai importante argumente în procesul de cumpărare pentru un consumator român? A redevenit preţul argumentul suprem?
  • Se va înteţi lupta branduri – mărci private? Pe ce planuri se va da bătălia?
  • Cât de mult contează pentru o companie să vină mereu cu produse noi, indiferent de context? Dar să pătrundă pe segmente noi cum sunt cele ale alimentelor fără gluten, fără zahăr, vegetale, etc?

 

 

11:30 - 11:45 Pauza cafea

 

 

11:45 - 12:45 Panel 3 – Comerţul în era digitală

  • Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard România, Croaţia, Bulgaria, Israel
  • Costin Moga, sector head retail&services ING
  • Dragoş Arnăutu, CEO Fan Delivery
  • Andreea Lupa, key account manager end user R&H system&services R&H CEE Signify
  • Alexandru Bâlea, charisma retail team leader Totalsoft
  • Elena Gheorghe, country manager Pay U

 

Teme de discuţie:

  • Cât de mult va schimba digitalizarea tot ce înseamnă comerţ, de la cel de modă la cel alimentar?
  • Câte dintre schimbările aduse de pandemie vor rămâne şi în anii următori? Ce va dispărea?
  • Încotro ne îndreptăm în ceea ce priveşte plata cu cardul sau cu telelfonul? Cât loc mai e de creştere? Diferă abordarea în funcţie de format, de oraş?
  • Care sunt investiţiile de bază pe care un retailer trebuie să le facă în ceea ce priveşte digitalizarea?
  • Cât contează livrările într-o eră în care comerţul digital devine tot mai agil şi tot mai important?

 

 

12:45 – 13:00 One to one

  • Laurenţiu Dimitriu, country manager Nestle Adriatic

 

 

13:00 – 13:45 Panel 4 – Anul investiţiilor în retail, pariu pe sustenabilitate şi pe lanţurile de aprovizionare

  • Mirel Jarnea, head of e-industries Enel X
  • Victor Răcariu, regional general manager Glovo
  • Feliciu Paraschiv, founder Paco
  • Claudia Badea, director pentru comerţul digital Cora România
  • Thomas Adam, cofounder Grovy
  • Costin Simion, fondator FermierBun

 

Teme de discuţie:

  • Livrările şi comerţul online încotro? Cât reprezintă ele astăzi şi cât loc mai au de creştere?
  • Către ce segmente se îndreaptă investiţiile în domeniul comerţului local, indiferent de format?
  • Cât de important este pentru consumatorul de astăzi ca dincolo de toate businessul să fie şi sustenabil? În ce investiţi când vine vorba de sustenabilitate?
  • Pariul pe energie verde este un pariu tot mai des făcut în comerţ. Ce înseamnă asta?
  • Cum se poate scurta lanţul de livrare şi cum se poate decongestion lanţul de aprovizionare?

 

 

13:45-14:30 Pranz

 

 

14:30 – 15:00 – One to one

  • Ray Gaul, CEO Retail Cities

 

15:00 – 15:15 – One to one

  • Andrei Hareţ, managing director Netherlands & France Asahi Europe

 

 

15:15 - 16:15 – Panel 5 – Shoppingul în era post-covid

  • Raluca Crişan, operations leader Nhood
  • Edvin Abdulachim, director comercial Altex
  • Miruna Biziniche, director comercial divizia lux L’Oreal
  • Oana Diaconescu, head of leasing IULIUS
  • Cătălin Pozdarie, CEO Hervis
  • Cristian Găvan, fondator Mam Bricolaj

 

Teme de discuţie:

  • Mai e loc de dezvoltări noi în domeniul centrelor comerciale? Pe ce formate?
  • Ce caută românii când merg la cumpărături – proximitate, diversitate, design, altceva?
  • Care sunt aşteptările pentru consum post pandemie, dar în contextul inflaţionist şi geopolitic actual?
  • Cum este percepută România de brandurile străine? Mai e loc de nume noi? Este piaţa deja aglomerată?
  • De ce 99% din shoppingul din România se face la mall? Care sunt dezavantajele stradalului şi avantajele centrelor comerciale?

 

 

16:15-17:00 - Panel 6 – Cum arată comerţul viitorului

  • Roxana Petria, tribe lead customer engagement ING
  • Daniela Jordanivski, VP marketing, achiziţii & vânzări dm drogerie markt
  • Stejara Pircan, senior VP eMAG
  • Raluca Radu, CEO Answear România
  • Alexandru Bratu, CEO Jysk România

 

 

Teme de discuţie:

  • Care este modelul sub care se va dezvolta comerţul? Merge modelul omnichannel peste tot, în orice domeniu?
  • Ce caută consumatorii în retail astăzi: preţ, varietate, proximitate, altceva?
  • Ce potenţial vedeţi în sectorul de retail din România? De ce este o piaţa locală bună pentru investiţii?
  • Care sunt principalele obstacole în calea dezvoltării comerţului local? Dar principalele avantaje?

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali