GALA ZF 2019
Gala ZF este cel mai important eveniment de business al anului, locul de întâlnire pentru oamenii cheie din business şi pentru companiile lor.
În noiembrie 2019, la Gala ZF vom aniversa împreună 30 de ani de capitalism românesc, 30 de ani de business în România, trei generaţii de antreprenori şi vom pune întrebarea - Cine duce România mai departe şi unde?
După căderea comunismului şi reapariţia capitalismului, în următoarele trei decenii economia a crescut de la 40 de miliarde de dolari la 200 de miliarde de euro, iar businessul din România, cu peste 500.000 de companii active, cu 5 milioane de salariaţi generează anual afaceri de peste 300 de miliarde de euro.
Cei 30 de ani de business, cu trei decenii diferite ca evoluţie economică, au generat trei generaţii de antreprenori români.
Prima generaţie, pionierii businessului, fie a preluat activele şi întreprinderile de stat, fie a început afaceri de la zero. Chiar dacă au venit pe o piaţă liberă, primii antreprenori s-au confruntat cu o evoluţie economică violentă, marcată de inflaţie, deprecierea masivă a monedei naţionale, şomaj ridicat şi de pericolul întoarcerii către comunism.
Următoarea generaţie a avut şansa să crească odată cu investiţiile străine care au apărut în România, ceea ce a dus la o perioadă de creştere economică susţinută şi la o deschidere a businessului. Ultimii ani ai deceniului au fost marcaţi de o criză economică violentă care i-a albit pe antreprenori şi a şters peste 100.000 de companii.
Al treilea deceniu a dus la apariţia afacerilor româneşti în IT şi în comerţul electronic, la apariţia businessurilor creative “made in România”. Această perioadă este marcată şi de transferul de la părinţi la copii al businessurilor, în varianta fericită, sau de vânzarea businessurilor româneşti către alţi investitori.
ZF vrea să îi aniverseze pe toţi aceşti antreprenori, să le recunoască contribuţia adusă la businessul din România, la crearea de locuri de muncă şi la faptul că România se află în cea mai bună perioadă economică din toată istoria ei.
Dar după cei 30 de ani de business urmează o nouă etapă în care întrebarea este Cine duce România mai departe şi unde?
Noua generaţie de lideri din business, fie că este vorba despre antreprenori, fie că sunt directori, trebuie să construiască următorii 10 ani de business în care România să fie mai ambiţioasă din punct de vedere economic şi al companiilor pe care le are.
La Gala ZF 2019 îi chemăm alături de noi pe antreprenorii României pentru a spune povestea a 30 de ani de business în România.
Îi chemăm alături de noi pe primii antreprenori ai României, pe cei care au creat primele companii imediat după ’90, pe cei care au fost pe rând şefi, patroni şi mai apoi antreprenori, pe cei care au creat şi au vândut şi au luat-o din nou de la capăt.
ÎI invităm alătrui de noi pe cei din a doua generaţie de antreprenori, pe cei care au crezut în branduri, cei care au construit companii de la zero, cei care au deschis pieţe complet noi pentru economia românească, cei care au cunoscut anii de boom economic, dar şi anii duri de recesiune. Cei care s-au reorganizat, cei care au suferit, dar au rămas în picioare.
A treia generaţie de antreprenori, cea mai tânără, cea născută în capitalism, cea care a avut deja modele de business în primele generaţii de antreprenori, ne va povesti de ce a pariat pe România, de ce încearcă să construiască business pe plan local, de unde îi vine energia şi cum vede următorii ani de antreprenoriat local.
Povestea celor 30 de ani de business în România poate fi spusă doar de către cei care au trăit-o! De cei care au construit, au dezvoltat, au pierdut uneori, dar au decis să meargă mai departe.
Cu perioade de optimism maxim, cu luni întregi de neîncredere, cu pariuri câştigătoare, cu investiţii riscante, cu sau fără sprijin din partea politicilor statului, businessul românesc se încăpăţânează să nască modele, iar pentru tinerii antreprenori, cei mai buni ani abia încep. Lor le-ar putea fi mai uşor.
Sunt 30 de ani de lecţii, de exemple pozitive şi negative, 30 de ani de “şcoală”, zeci de mii de clase de antreprenori care nu au învăţat despre antreprenoriat nici la liceu şi nici facultate, dar care au simţit businessul şi au dezvoltat afaceri de la zero.
Creat în 1998, într-un moment în care puţină lume credea într-o publicaţie de business, Ziarul Financiar a fost martor al transformărilor din economia şi din businessul din România de la primele investiţii străine, a fost vocea capitalului privat românesc şi continuă să fie.
La Gala ZF 2019 vom scrie împreună povestea a 30 de ani de business în România. Povestea celor 3 generaţii de antreprenori. Vom încerca să răspundem la întrebarea Cine duce România mai departe şi unde?