Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT PARTENER SUPORT
Share event
DESPRE EVENIMENT

Reinventing luxury

Cum rămâi relevant în vremuri în perpetuă schimbare?

 

Piaţa de lux de la nivel mondial trece printr-o perioadă de transformări, fiind marcată pe de-o parte de o prudenţă mai mare a consumatorilor, chiar şi a celor cu venituri mari, iar pe de alta de o schimbare de generaţii, reprezentanţii generaţiilor tinere fiind în căutarea altor atribute de la brandurile pe care le poartă faţă de părinţii ori bunicii lor.

Şi astfel, marile nume din modă, parfumerie, gastronomie, orologerie ori industria auto se văd nevoite să ţină pasul cu vremurile şi să se schimbe.

Una dintre primele industrii care a simţit „briza” schimbării a fost gastronomia. În 2023, fondatorul proiectului Noma din Copenhaga, poate cel mai cunoscut restaurant din lume, a luat o decizie radicală - închiderea localului. I-au urmat şi alţii, inclusiv pe plan local. Criza forţei de muncă şi creşterea preţurilor au făcut din fine-dining o misiune imposibilă. Mai mult decât atât, un alt factor care a dus la această mişcare îl reprezintă comportamentul noilor generaţii, care nu îşi doresc prea multă sofisticare în relaţia lor cu mâncarea.

  Similar, în modă, bijuterie şi orologerie, casele cu tradiţie caută să nu îşi piardă din esenţă, dar totuşi să îi ţină aproape pe cei care le sunt deja sau urmează să le devină clienţi, tinerii care consumă “tendinţe pe pâine” cu ajutorul reţelelor de Social Media.

  Iar brandurile care reuşesc să înţeleagă şi să ţină pasul cu aceste schimbări văd deja rezultatele. Spre exemplu, grupul Prada şi-a menţinut vânzările pe plus într-o industrie relativ anemică datorită mărcii sale mai tinere, mai fresh, Miu Miu.

Exemplele sunt multiple şi vin din mai multe direcţii. Şi indică un singur lucru - industria de lux se schimbă, şi doar cei care vor reuşi să se reinventeze vor rămâne relevanţi.

Pornind de la acest crez, vom încerca să aflăm la ediţia din acest an a Galei După Afaceri Premium care sunt brandurile locale vizionare şi cum se pregătesc pentru viitor.

Ne revedem, aşa cum v-am obişnuit, atunci când frunzele îşi schimbă culoarea, când se numără bobocii, toamna.

Şi, la fel ca în fiecare toamnă, vom sărbători arta de a trăi frumos şi oamenii care au făcut chiar şi în dificilul an 2024 ca acest lucru să fie posibil.

 

Află mai multe
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali