Conferinţe
DESPRE EVENIMENT

HR Trends 2019: NOUA LUME A RESURSELOR UMANE - Cum arată “noul” angajat şi relaţiile de ”muncă”

Ziarul Financiar organizează cea de-a 13-a ediţie a HR Trends, evenimentul care reuneşte anual peste 200 de experţi care dau tendinţele în domeniul resurselor umane. 
 
HR Trends este locul în care managerii, directorii de resurse umane din marile companii locale, trainerii, consultanţii şi headhunterii se întâlnesc pentru a căuta soluţii pentru dilemele pe care le au în managementul  oamenilor.
 
Două sesiuni plenare şi două workshop-uri – aceasta este structura HR Trends 2019, iar ideile cu care vor pleca specialiştii preocupaţi de domeniul resurselor umane pot deveni politici de HR cu aplicabilitate rapidă în propriile organizaţii.
 
Relaţiile dintre angajaţi şi angajatori intră într o nouă lume. Angajatorii se confruntă cu turnover de 50-60%, au nevoie de specializări pe care şcoala nu le oferă şi caută soluţii la mii de km depărtare la criza de gulere albastre.
 
Angajaţii sunt adaptabili, vor să ştie clar ce au de făcut şi unde pot să ajungă în carieră, se preocupă de echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională şi îşi doresc să se implice în proiecte prin care să aibă impact în comunitate. Pot avea mai multe contracte de muncă, uneori lucrează în regim temporar sau sunt freelanceri şi muncesc pentru mai multe companii din ţară sau din străinătate.
 
”Noul” angajat nu mai are doar sarcinile de serviciu tradiţionale. El este şi partener, şi furnizor şi contractant, iar relaţia sa cu angajatorul s-a ”uberizat”.
 
Flexibilitatea este cuvântul de ordine în politicile directorilor de resurse umane, astfel că, fără sintagma „remote work” în anunţuri, angajatorii din oraşele mari nu mai pot recruta candidaţi.

Pe segmentul blue collar, în zona de producţie şi în HoReCa au început să apară din ce în ce mai mulţi angajaţi din Vietnam, din Nepal şi din Filipine, pe fondul deficitului de candidaţi.

În acelaşi timp, proaspăt absolvenţii care intră pe piaţa muncii îşi aleg cu mare atenţie angajatorul, iar strategiile de employer branding au ca principal obiectiv atragerea tinerilor.

 

În corporaţii, munca s-a transformat, astfel că printre atribuţiile angajaţilor capătă o importanţă din ce în ce mai mare menţinerea relaţiilor cu furnizorii externi, iar ştiinţa de a scrie briefuri şi identificarea nevoilor clientului au devenit esenţiale în ”fişa postului”.

În fabrici, începuturile automatizării au transformat o parte dintre operatori în semi-ingineri, astfel că formarea de abilităţi la locul de muncă este un proces contininuu în orice industrie.

 

În acest context, Ziarul Financiar aduce la aceeaşi masă reprezentanţi ai autorităţilor, angajatori şi specialişti în domeniul resurselor umane pentru a discuta despre viitorul muncii din perspectiva ”noului” angajat şi a relaţiilor de „muncă” pe o piaţă aflată în transformare la toate nivelurile.

 

 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali