Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER GOLD PARTENER PARTENER PRINCIPAL PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER GOLD PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTENER SILVER PARTENER SILVER PARTENER STRATEGIC PARTENER BRONZE PARTENER SILVER PARTENER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

GALA ZF 2020

Gala ZF 2020

Romanians going global

Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate

Cele mai valoroase companii din România

 

Ziarul Financiar va organiza în noiembrie 2020 a 17-a ediţie a Galei ZF, cel mai important eveniment de business din România.

Dacă pandemia de COVID-19 ne-a schimbat puţin formatul, conceptul galei de a discuta despre ce se petrece în lume şi în România a rămas acelaşi.

Gala ZF 2020, care va marca cei 22 ani de la înfiinţarea ZF, va avea ca temă centrală românii care au reuşit să acceadă în poziţii executive de top în afară: Romanians going global.

Deschiderea de care a beneficiat România, atragerea investiţiilor străine şi nu în ultimul rând deschiderea graniţelor muncii au permis românilor să iasă în afara ţării, să ocupe poziţii în marile companii şi să ajungă chiar în vârful firmelor.

Cu ajutorul lor vrem să vedem cum arată lumea businessului din afară, cu ce este diferită faţă de România, ce putem învăţa astfel încât să ardem etapele.

Poziţiile la care au ajuns aceşti executivi români arată şi pentru alţii că se poate, că talentul, energia, determinarea şi munca pot aduce un câştig.

Trăim într-o lume care se resetează din cauza apariţiei COVID-19, un eveniment pe care numai Bill Gates l-a anticipat.

Nu ştim încă exact  ce schimbări vor avea loc în economie şi în business, dar cu ajutorul acestor executivi români din afară şi cu ajutorul directorilor şi antreprenorilor români din România putem realiza un tablou de bord.

De asemenea, ca în fiecare an, ZF va veni cu topul celor mai valoroase companii din România, un clasament care ne arată până la urmă rezultatele businessului din România.

Perspectivele economiei locale şi mondiale prin ochii expaţilor români de pretutindeni.

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii de români expaţi în toate colţurile lumii, din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare sau sunt executivi care conduc businessuri regionale ori globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. 

 

Mulţi dintre expaţii de top ai României au studiat afară sau au fost şcoliţi iniţial în filialele locale ale unor multinaţionale, pentru ca apoi să fie promovaţii pe poziţii mai bune sau pe poziţii similare, dar pe pieţe de câteva ori mai mari.
Ziarul Financiar a adunat 40 de manageri de top care pun România pe harta de business a lumii. Există însă cu siguranţă mulţi alţii care pun zi de zi o cărămidă în pus la construcţia businessurilor pentru care lucrează.

Este vorba de manageri care coordonează afaceri de zeci, sute de milioane sau chiar miliarde de euro, oameni care au în subordine echipe vaste şi care poartă pe umeri responsabilităţi pe măsură.

Expaţii români iau pulsul lumii şi economiei în mediile de business internaţionale, iar noi încercăm să vedem care sunt perspectivele economiei locale şi mondiale prin ochii lor.

 

Gala ZF 2020 ne aduce faţă în faţă cu cele mai valoroase companii din România.

 

În cadrul galei, Ziarul Financiar lansează catalogul Top 100 cele mai valoroase companii din România, ajuns la ediţia a XV-a, şi premiază cele mai valoroase 10 companii şi bănci din economie.

Top 100 cele mai valoroase companii din România este un demers jurnalistic pornit în 2006, când, într-o economie cu creşteri şi investiţii străine record, Ziarul Financiar şi-a pus problema valorii, a preţului companiilor locale, indicator care înglobează mai mult decât cifre de afaceri sau marje de profit.

De la prima ediţie topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners – cum se numea la acea dată, în prezent BT Capital Partners. În ultimii trei ani şi firma de evaluare Veridio a fost partener al ZF în realizarea acestui Catalog.

Topul ia în calcul capitalizările bursiere din octombrie 2020 în cazul companiilor listate, iar pentru firmele necotate (majoritatea din clasament) este folosit bilanţul financiar extins al companiilor pe anul 2019, furnizat la solicitarea ZF de Registrul Comerţului. Anul 2019 a fost unul de creştere pentru businessul românesc, iar pandemia de COVID-19 nu se instalase pentru a a răscoli veniturile şi marjele de câştig ale celor mai valoroase companii din România.

De 15 ani, Top 100 cele mai valoroase companii din România surprinde transformarea businessului local, cu mai bine de un deceniu dominat de OMV Petrom SA, cea mai valoroasă companie locală, urmat de trei ani în care OMV Petrom şi Hidroelectrica s-au succedat în poziţia de lider, pentru ca anul 2019 să găsească pe prima poziţie cel mai valoros business românesc din zona de tehnologie – UiPath. Ce va fi în 2020?

Dacă până în 2016 Banca Transilvania era singurul business antreprenorial prezent în top 10, în 2017 retailerul de bricolaj Dedeman a spart bariera şi s-a alăturat băncii din Cluj în acest top select, iar din 2018 UiPath a devenit cel mai valoros business cu capital privat românesc şi din 2019 cel mai valoros business din România. 

 

Ca valoare absolută a companiilor din Top 100, recordul din 2007 a rezistat şi anul trecut. Cade el în 2020?

În 2007, cele mai valoroase 100 de companii erau evaluate la 96,3 miliarde de euro. În 2019 valoarea lor s-a oprit puţin sub 90 miliarde de euro, dar ce va fi în acest an? Scenariul însă pare să se repete şi după ediţia din acest an, în condiţiile în care bilanţurile companiilor din 2020, an marcat de criza provocată de pandemia de COVID-19, vor fi afectate de contextul economic.

 

 

 

Parteneri media
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali