ZIARUL FINANCIAR vă invită la cel mai relevant eveniment bancar pentru comunitatea de afaceri din România pentru a dezbate următoarele teme:
- Situaţia la zi a sistemului bancar. Analiza SWOT-puncte tari, puncte slabe. Politica monetară versus politica de creditare a băncilor. Care este punctul de echilibru pentru dobânzi între BNR, bănci şi clienţi.
- Care este nivelul optim de creştere anuală a creditării în lei pe zona de retail astfel încât sistemul bancar să nu se supraâncalzească, iar clienţii să nu se supraexpună.
- Cum poate fi impulsionată creditarea corporate- există cerere solvabilă din partea companiilor. Există sectoare care pot acomoda o finanţare mai mare? Există companii româneşti care pot lua împrumuturi mai mari şi nu o fac?
- Cum îşi vor acomoda băncile modelul dacă economia romanească nu reuşeşte să producă suficiente companii autohtone care să aibă nevoie de credite.
- Care este experienţa câştigată de bancheri din vânzarea de credite neperformante. Cum îşi recalibrează modelul şi platformele de restructurare şi vânzare.
- Care sunt produsele viitorului pentru sistemul bancar. Cum va arăta cardul. Cum va arăta portofelul bancar. Cum îţi vei plăti facturile.
- Cât de mult se vede În afacerea băncilor agresivitatea IFN-urilor, care dau credite de consum.
- Cum vor reacţiona clienţii- persoane fizice şi companii- când indicatorii de referinţă Robor/Euribor vor creşte. Care este nivelul considerat sustenabil.
- Cât de mult va scădea creditarea după legea dării în plată. Vor veni băncile cu produse hibride prin care să se menţină un nivel minim al avansului.
- Vor ajunge dobânzile la depozite la lei la 0%. Care este nivelul minim de suportabilitate pentru deponenţi.
- Mai este valabil modelul bancassurance de vânzare prin intermediul sucursalelor, atât a produselor bancare cât şi a produselor de asigurări şi fonduri mutuale.
- Cum se face marketing bancar în noile condiţii de piaţă.
- Cum arată noua generaţie de clienţi şi la ce produse bancare se aşteaptă.
- Cum îşi segmentează o bancă produsele şi serviciile.
- Care sunt abilităţile pe care trebuie să le aibă bancherii conform vremurilor şi aşteptărilor clienţilor.
- Cât de pregătiţi sunt bancherii români pentru a îmbrăţişa noile modele de business şi noile tehnologii.
- Banca trebuie să rămână o entitate cu circuit închis sau trebuie să se deschidă pentru personal şi din alte sectoare.
- Pregătirea bancară internă versus atragere de personal de la concurenţă.
- Legiuitorii, unde este interesul sectoarului, unde sunt interesele consumatorilor.