Conferinţe
TEME DE DISCUŢIE

ZIARUL FINANCIAR vă invită la cel mai relevant eveniment bancar pentru comunitatea de afaceri din România pentru a dezbate următoarele teme:

  • Situaţia la zi a sistemului bancar. Analiza SWOT-puncte tari, puncte slabe. Politica monetară versus politica de creditare a băncilor. Care este punctul de echilibru pentru dobânzi între BNR, bănci şi clienţi.
  • Care este nivelul optim de creştere anuală a creditării în lei pe zona de retail astfel încât sistemul bancar să nu se supraâncalzească, iar clienţii să nu se supraexpună.
  • Cum poate fi impulsionată creditarea corporate- există cerere solvabilă din partea companiilor. Există sectoare care pot acomoda o finanţare mai mare? Există companii româneşti care pot lua împrumuturi mai mari şi nu o fac?
  • Cum îşi vor acomoda băncile modelul dacă economia romanească nu reuşeşte să producă suficiente companii autohtone care să aibă nevoie de credite.
  • Care este experienţa câştigată de bancheri din vânzarea de credite neperformante. Cum îşi recalibrează modelul şi platformele de restructurare şi vânzare.
  • Care sunt produsele viitorului pentru sistemul bancar. Cum va arăta cardul. Cum va arăta portofelul bancar. Cum îţi vei plăti facturile.
  • Cât de mult se vede În afacerea băncilor agresivitatea IFN-urilor, care dau credite de consum. 
  • Cum vor reacţiona clienţii- persoane fizice şi companii- când indicatorii de referinţă Robor/Euribor vor creşte. Care este nivelul considerat sustenabil.
  • Cât de mult va scădea creditarea după legea dării în plată. Vor veni băncile cu produse hibride prin care să se menţină un nivel minim al avansului.
  • Vor ajunge dobânzile la depozite la lei la 0%. Care este nivelul minim de suportabilitate pentru deponenţi.
  • Mai este valabil modelul bancassurance de vânzare prin intermediul sucursalelor, atât a produselor bancare cât şi a produselor de asigurări şi fonduri mutuale.
  • Cum se face marketing bancar în noile condiţii de piaţă. 
  • Cum arată noua generaţie de clienţi şi la ce produse bancare se aşteaptă. 
  • Cum îşi segmentează o bancă produsele şi serviciile.
  • Care sunt abilităţile pe care trebuie să le aibă bancherii conform vremurilor şi aşteptărilor clienţilor.
  • Cât de pregătiţi sunt bancherii români pentru a îmbrăţişa noile modele de business şi noile tehnologii.
  • Banca trebuie să rămână o entitate cu circuit închis sau trebuie să se deschidă pentru personal şi din alte sectoare.
  • Pregătirea bancară internă versus atragere de personal de la concurenţă.
  • Legiuitorii, unde este interesul sectoarului, unde sunt interesele consumatorilor.