Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
PARTENER SILVER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTNER BRONZE PARTNER BRONZE
Share event
DESPRE EVENIMENT

Anul 2024 se prefigurează a fi cel mai dificil pentru jucătorii din comerţul alimentar care, după ce au trecut prin pandemie şi prin doi ani de inflaţie record, se confruntă acum cu noi probleme.

Pe de-o parte, lupta pentru consumator este tot mai dură, fiecare retailer în parte încercând să îi atragă în propriile magazine pe clienţii deveniţi tot mai prudenţi în achiziţii şi tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii. Iar în această luptă, comercianţii au intrat cu toate armele, în frunte cu reduceri, promoţii şi oferte.

Pe de altă parte, actorii din comerţul alimentar au început să vadă primele semne de defalţie, fenomen care, deşi reprezintă un motiv de bucurie pentru consumatori, este mai problematic din punct de vedere economic chiar decât inflaţia.

Totuşi, există şi o veste bună, consumul (în volum, cel mai bun indicator pentru apetitul pentru shopping) a dat semne de revenire pe finalul anului trecut, după ce scumpirile s-au mai temperat, iar retailerii au pariat masiv pe reduceri, promoţii şi oferte.

În ceea ce îi priveşte pe consumatori, inflaţia record de după 2022, care a dus chiar la dublări ori triplări de preţuri, mai ales la bunurile de larg consum, i-a făcut pe oameni mai precauţi, mai atenţi la costuri şi mai deschişi către promoţii.

Scăderea puterii de cumpărare ca urmare a faptului că de multe ori salariile nu au ţinut pasul cu inflaţia, cu scumpirile, s-a reflectat atât în componenţa coşului zilnic de cumpărături, cât şi în ceea ce priveşte apetitul pentru alte produse precum cele electroIT, mobilă sau modă.

Ce urmează?

Se anunţă a fi un an intens, cu multe noutăţi, pe care sperăm să le aflăm la ZF Retail Summit 2024.

 

Află mai multe
TEME DE DISCUTIE

@ Cum va evolua consumul privat în acest an? Va reuşi să se menţină pe plus?

@ Preţul a revenit argumentul principal în achiziţii. Care sunt ceilalţi factori care contează pentru români la cumpărături?

@ Este deflaţia un pericol pentru economie? Este ea deja un fenomen? Este mai îngrijorătoare decât inflaţia?

@ Vedem din nou un război al promoţiilor şi ofertelor după modelul din criza anterioară. Ce impact are în consum?

@ Care sunt formatele câştigătoare în comerţul alimentar în vremea inflaţiei? Ce avantaje au ele? Dar dezavantaje?

@ Mai are online-ul combustibil pentru a continua să crească sau vin ani de consolidare a pieţei de comerţ virtual?

@ Ce arme au comercianţi români pentru a se lupta cu cei străini?

@ În contextul actual, mai e loc de investiţii? În ce segmente ale comerţului?

@ Ce urmează pentru retailul de mobilă şi pentru cel electroIT, două sectoare care vând produse văzute drept investiţii?

@ Câte branduri de modă mai vin în România? Devine modelul de discount unul câştigător şi în modă?

@ Putem vorbi de o polarizare a pieţei de retail în toate segmentele ei? Cine câştigă, cine pierde?

@ Care sunt principalele tendinţe în consum în 2024 - de la influenţa AI-ului la importanţa sustenabilităţii.

@ Este retailul de specialitate şi nişa băcăniilor viitorul în comerţul alimentar?

Află mai multe
SPEAKERI
Parteneri oficiali
Parteneri oficiali