Reţeta bunăstării – investiţiile în retail, dublate de investiţii în producţie autohtonă
Inflaţia în continuare ridicată, ce pune presiune pe comportamentul de consum al românilor, provocările din plan politic, deficitul comercial mare şi măsurile luate de Guvern pentru a-l diminua sunt doar câteva dintre provocările cu care se va lupta mediul de business autohton în 2025. Aceleaşi sunt problemele cu care se confruntă şi actorii din comerţul alimentar care, în mod normal, sunt printre marii investitori din economie. An de an, fie criză economică, fie pandemie, fie boom, lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri ori discount şi electroIT, modă sau farma au pompat sute de milioane ori chiar un miliard de euro în economia românească. Ce se va întâmpla în 2025?
Deşi recunosc că va fi un an marcat de provocări şi probleme, executivii de top din domeniu spun că planurile de investiţii sunt conturate deja pe mai mulţi ani în avans sau chiar pe decade, aşa că nu vor fi influenţate de situaţia politico-economică. Astfel, retailerii vor continua să cumpere terenuri, să deschidă magazine, să investească în reţeaua deja existentă şi în tehnologie ori energie verde.
Totuşi, pentru o dezvoltare echilibrată, expansiunea retailului trebuie realizată în paralel cu cea a producţiei autohtone de mâncare şi băuturi - un domeniu de siguranţă naţională, dar şi de electrocasnice, medicamente şi alte bunuri. Doar astfel România îşi va reduce deficitul comercial şi va consuma mai mult local, lucru pe care clienţii deja şi-l doresc.
Este posibil acest lucru?
Se anunţă a fi un an intens, cu multe noutăţi, pe care sperăm să le aflăm la ZF Retail Summit 2025.