Conferinţe
  Meniu
Parteneri oficiali
SPECIAL PARTNER Innovation Partner PARTENER GOLD PARTENER PARTENER PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER BRONZE PARTENER PARTENER PARTENER SILVER PARTENER PARTENER
Parteneri suport
Share event
DESPRE EVENIMENT

ZF Bankers Summit'19

Cum va arăta banca viitorului în România?
 

 

Aflată la a 8-a ediţie, ZF Bankers summit’19, cea mai importantă conferinţă din sistemul bancar din România, va aduce din nou în faţa publicului conducătorii principalelor bănci din România, începând de la preşedinţi, vicepreşedinţi până la directorii de divizie, alături de BNR, consultanţi, antreprenori, companii de tehnologie şi comunicaţii pentru a discuta despre situaţia sistemului bancar la zi, despre principalele tendinţe din piaţă şi despre proiectele de viitor. 
  
Băncile din întreaga lume încearcă să se schimbe din mers şi să facă faţă schimbărilor de tehnologie, schimbărilor demografice, sociale şi schimbărilor economice şi de business.
Acest lucru este valabil şi pentru sistemul bancar românesc.
 
La ZF Bankers Summit’19 vom încerca să vedem cum stau băncile din România între cele 2 lumi, cum încearcă să se schimbe din mers, de la model de business şi tehnologie până la marketing şi comunicare, pentru a face faţă tuturor schimbărilor.
Băncilor din România le-a trecut glonţul pe la ureche prin celebra ordonanţă OUG 114, dar nici noua formă a ordonantei OUG 19 nu rezolvă toate problemele.
 
Confruntaţi şi cu aceste schimbări legislative, din ce în ce mai dese, care au un impact direct asupra business-ului, bancherii trebuie să facă faţă evoluţiei mediului de business, economiei şi dorinţei clienţilor, fie că sunt companii sau persoane fizice, de a fi aproape de ei şi de a le satisface nevoile financiare.
 
Pare un paradox, dar economia românească creşte fără să aibă în spate o creştere majoră a creditării, ceea ce ar putea să indice anumite fracţiuni în business, respectiv companiile să se bazeze pe creditele furnizor în susţinerea afacerilor.
Pe de altă parte, creşterile continue de salarii au contribuit la creştererea creditului imobiliar şi a celui de consum, ceea ce a fost un avantaj pentru bănci.
 
Persoanele fizice, salariaţii şi profesioniştii au avut creşteri salariale extrem de importante în ultimii cinci ani, ceea ce i-a făcut să fie mai confortabili atunci când au accesat credite.
Acest lucru înseamnă un risc mai scăzut pentru bănci.
 
Dacă creditarea IMM-urilor merge cu toate motoarele turate, creditarea corporate a companiilor mijlocii şi mari încearcă să ţină pasul cu piaţa, fără să iasă în evidenţă.
 
Multe investiţii sunt puse în aşteptare pentru că toate schimbările legislative şi fiscale, determină companiile şi băncile să fie mult mai circumspecte atunci când cer sau acordă o finanţare.
Deşi dobânzile la lei sunt mai mari ca acum doi ani, nivelul actual nu reprezintă o problemă majoră pentru clienţi.
 
Sistemul bancar şi noile tehnologii
 
Pentru ca noile tehnologii câştigă teren din ce în ce mai mult, băncile trebuie să facă faţă schimbărilor, să îşi reorganizeze modelul anterior cu multe sucursale şi prezenţă fizică spre un model în care operaţiunile vor fi digitale, iar numărul de sucursale va fi mult mai redus.
Bancherul de front office va deveni un consultant în vânzarea de produse şi servicii şi mai puţin un operator al operaţiunilor bancare de rutină.
Această trecere nu poate fi făcută dintr-o dată deoarece clienţii bancari sunt din generaţii diferite.
Problema tuturor băncilor este de a anticipa tehnologiile viitorului, de a vedea şi modul cum clienţii vor interacţiona în mediul online.
 
Cum va arăta banca şi bancherul viitorului?
 
Pentru multe bănci, una dintre temele principale va fi cea de resurse umane, respectiv cum pot să atragă tineri talentaţi către bănci, nu pentru a deveni bancheri, ci pentru a deveni programatori sau IT-işti, oameni de marketing sau comunicare.
Sistemul bancar românesc traversează o nouă perioadă bună din punct de vedere al business-ului şi al rezultatelor, dar ochii trebuie să fie nu către concurenţa directă, ci către concurenţa venită din alte sectoare, operatorii telecom, reţele sociale, fintech-uri, companii din IT şi comercianţi online.
Nu în ultimul rând, în 2019 se va alege o nouă conducere la BNR pentru următorii cinci ani, ceea ce ar putea aduce, în cazul unor modificări majore în componenţa board-ului, la schimbări de optică.
 

 

Parteneri oficiali
Parteneri oficiali